بستری ۱۰۰ و مرگ هفت بیمار مبتلا به کرونا در فارس

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۰ بیمار مبتلا یا مشکوک دارای علامت در بیمارستان‌های فارس بستری شده و هفت نفر از بیماران در این استان براثر کرونا جان باختند.

براساس آمار اعلامی از آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۲۱ هزار و ۹۹۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۱۰ هزار و ۳۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست که با بستری صد بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۶۱۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

گزارش علوم پزشکی شیراز همچنین حاکی از جان باختن هفت نفر از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و رسیدن آمار کل قربانیان این بیماری از ابتدا صبح شنبه ۴ دیماه به ۷۳۸۳ نفر است.

براساس این آمار از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۰ هزار و ۳۸۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

آخرین آمار واکسیناسیون در فارس نیز حاکی از تزریق ۶ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۸۶۵ دُز واکسن کروناست که از این تعداد سه میلیون و ۲۲۲ هزار و ۹۳۹ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۸۸۶ هزار و ۵۲۹ دُز نوبت دوم و ۲۸۲ هزار و ۳۹۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400100402339
  • خبرنگار :