عضو کمیته مقابله با کرونای خراسان رضوی: 

کسانی که دوز یادآور تزریق نکردند، در معرض ابتلا به امیکرون هستند/اعمال محدودیت‌ها الزامی است

عضو کمیته مقابله با کرونای خراسان رضوی گفت: کسانی که تاکنون هیچ نوع از واکسن‌های کووید دریافت نکردند، افرادی که تنها یک دوز واکسن تزریق کرده و آن‌هایی که دوز دوم را دریافت اما هنوز دوز یادآور را تزریق نکردند، بیشتر در معرض ابتلا به امیکرون قرار دارند.

رزیتا خداشاهی در گفت‌گو با ایسنا اظهار کرد: سوشی که بابت گسترش سویه امیکرون در اکثر کشورهای دنیا در حال افزایش است را ما نیز شاهد خواهیم بود.  در حال حاضر اطلاعاتی که در مورد رفتار سویه امیکرون موجود است، کامل نیست و هنوز هم سازمان بهداشت جهانی اطلاعات خود را در خصوص این ویروس همچون میزان شدت بیماری و مرگ و میر به‌روزرسانی می‌کند. بنابراین نمی‌توان به صورت قطعی در مورد این ویروس اظهار نظر کرد.

وی افزود: براساس اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده ویروس امیکرون قدرت سرایت بالاتری نسبت به سویه‌های قبلی دارد. 

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) گفت: لازم است برای جلوگیری از انتشار این ویروس نسبت به تکمیل و دریافت دوزهای بعدی واکسن اقدام نمود. مردم نیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند. 

خداشاهی تاکید کرد: نکته مهم این است که در حال حاضر دریافت سری کامل واکسیناسیون در کنار استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جهت جلوگیری ازانتشار سویه امیکرون می‌تواند مفید واقع شود.

عضو کمیته مقابله با کرونای خراسان رضوی گفت: متاسفانه مردم گمان می‌کنند که تنها با دریافت واکسن می‌توانند در محافل و دورهمی ها شرکت کنند؛ در حالی که اینگونه نیست. درواقع برای جلوگیری از بروز سویه امیکرون نیاز به دریافت سری کامل واکسیناسیون و دوز یادآور وهمچنین استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری است؛ بنابراین توصیه می‌شود در شب یلدا مردم همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی رعایت مجدد موارد بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها لازم است. بنابراین برای جلوگیری از انتشار سویه جدید ویروس باید محدودیت‌ها مجدد اعمال شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400093023370
  • خبرنگار :