در طرح تحول سلامت انجام شد؛

بازسازی و تجهیز ۵۰۰ میلیارد تومانی بیمارستان‌های زنجان

رئیس سابق دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در طول طرح تحول سلامت، همه بیمارستان‌های استان بازسازی و زیرساخت‌ها فراهم شد که به نرخ امروز ۵۰۰ میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است.

پرویز قزلباش عصر امروز (۲۹ آذرماه) در آیین تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان که در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر حوزه سلامت، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان در مواقع بحرانی به مثابه یک دِژ عظیم است و علی‌رغم اینکه سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه انجام نشده اما با همین سرمایه‌گذاری موجود نیز مانند دِژ قدرتمند در دوران کرونا ایستاد.

وی با اشاره به کمبودهای موجود در روزهای اول شیوع کرونا، افزود: در دوران کرونا بسیاری از کادر درمان به بیماری کرونا مبتلا شده و هنوز هم از عوارض این بیماری رنج می‌برند. از طرفی پزشکانی داریم که در این راه سخت ایستادند و کل استان را در حوزه بهداشت و درمان مدیریت کردند.

این مسئول گریزی به پایلوت شدن استان زنجان در دوران کرونایی زد و تصریح کرد: بیمارستان‌های استان زنجان برای کرونا درست نشده، زیرا بیماران کرونایی شرایط خاصی دارند، به همین خاطر رؤسای بیمارستان‌های استان نیز در دوران کرونا همراه دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان برای مقابله با کرونا در میدان خدمت حضور داشتند.

قزلباش با بیان اینکه ۴۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در مراکز واکسیناسیون حضور یافته و امروز بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان زنجان به طور کامل واکسینه شده‌اند، گفت: برآیند استفاده از همه توان‌ها و نیروها، افتخاری برای این استان در حوزه بهداشت و درمان خواهد بود.

رئیس سابق دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به غربالگری سرطان، گفت: یکی از بهترین اقدامات دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، تعامل با خیرین سلامت بود که اولین خیر استان زنجان دانشکده پزشکی را راه‌اندازی کرد و امروز بیش از ۶۰ درصد آموزش‌ها را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات بسیار مهمی که در حوزه بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان انجام شده، اظهار کرد: امسال بیش از ۳۰ هزار اثر از ۸۲ کشور به دبیرخانه جشنواره عکس سلامت روان ارسال شد و از این طریق میلیون‌ها پیام مخابره و ۳۰ هزار نفر با ایران آشنا شدند.

این مسئول با اشاره به تعامل خوب دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با رسانه‌ها، یادآور شد: مولدسازی و بهینه کردن استفاده از اموال دانشگاه، یکی از اقدامات انجام شده بود که تبدیل به احسن شد.

قزلباش با اشاره به افزایش تخت بیمارستانی و ایجاد چهار مرکز ام‌.آر.آی در استان زنجان، خاطرنشان کرد: در طول اجرای طرح تحول سلامت، همه بیمارستان‌ها بازسازی و زیرساخت‌ها نیز فراهم شد که می‌توان گفت به نرخ امروز ۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان‌های استان هزینه شد. همچنین حوزه درمان همیشه موضوع آموزش را تحت تاثیر قرار داده و ۸۰ درصد مقالات دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان طی سال‌های گذشته نوشته شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400092923047
  • خبرنگار : 50167