سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری معرفی شد

آیین تودیع و معارفه مدیرکل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ۲۹ آذرماه و با حضور مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، در این آیین اصغر احمدی به‌عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

اصغر احمدی ۲۹ آذرماه طی آئینی به‌عنوان سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری معرفی و از زحمات سید اسماعیل صالحی مدیرکل سابق این اداره تقدیر به‌عمل آمد.

اصغر احمدی- سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دو رویکرد مدنظر این سازمان است، اظهار کرد: مشارکت مردمی با هدف فهم مشترک میان مسئولان و تشکل‌های مردمی و جسارت در برابر هر نوع زیاده‌خواهی و زمین‌خواهی از مهم‌ترین رویکردهای پیش روی سازمان منابع طبیعی کشور است.

وی افزود: با همکاری دستگاه‌های اجرایی اعم از دستگاه‌های امنیتی و دادگستری، مالکیت ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشوری تثبیت شد.

احمدی با اشاره به برنامه‌های پیش روی سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: انجام وظایف در راستای سیاست‌های کلان نظام و تبعیت از رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های درون‌سازمانی با محوریت شعار سال از جمله برنامه‌های مدنظر این سازمان است.

سرپرست جدید اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یک‌سری وظایف میان مدیر و کارکنان وجود دارد که خود را ملزم می‌دانم، عدالت و حقوق منصفانه میان نیروها را محقق کنم تا رفتار سالم به صیانت اصولی از منابع طبیعی کشور منتهی شود.

وی افزود: باتوجه به وضعیت نیروی انسانی و اعتبارات سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری تلاش بر این است که سیاست‌های این سازمان، در راستای به ثمر رساندن اهداف عالیه به‌گونه‌ای انجام شود که نقطه خاکستری وجود نداشته باشد.

احمدی در پایان گفت: منابع طبیعی یک ظرفیت است و می‌توان در راستای تفکر و دیدگاهی که به‌منظور رفتار جهادی است، حرکت کرد.

۵۳ درصد از پست‌های سازمان منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری، بدون نیرو هستند

در ادامه اسماعیل صالحی- رئیس سابق سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح سه در ۱۴، ۱۴۰۰، اظهار کرد: این طرح ۵۴ زیرپروژه برای آن معین شده است، در سطح استان و برخی از طرح‌ها مشارکت‌محور و برخی اعتبارمحور بودند.

وی افزود: از مجموع زیرپروژه‌ها، ۲۷ پروژه به‌صورت کامل انجام شده و حدود هشت پروژه، عملکردی بالاتر از زمان‌بندی معین‌شده دارند، ۱۹ مورد پروژه اعتبارمحور بوده و به همین دلیل، با اعتبار کم در حال انجام شدن هستند.

صالحی ادامه داد: کل اعتبار سازمان منابع‌طبیعی در سال ۹۹، ۳۳ میلیارد تومان بوده که در سال‌جاری، این اعتبار به ۵۶ میلیارد تومان رسید که رشد ۶۱ درصدی دارد، طی روزهای اخیر، ۱۶ میلیارد تومان اعتبار به این سازمان، تخصیص پیدا کرد.

صالحی با اشاره به اعتبارات استانی این سازمان منابع‌طبیعی، بیان کرد: میزان اعتبارات در سال‌ ۹۹، هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که در سال‌جاری به ۱۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس سابق اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمامی دیون باقی‌مانده از نیروهای سازمان منابع طبیعی تسویه و پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهم اقدامات صورت‌گرفته در اداره‌کل منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: واگذاری مراکز بذر نهال، آغاز کشت هزار هکتار گیاهان دارویی، خشکیدگی اکوسیستم مرتعی، تحقق بیش از ۱۷۰ درصدی پروانه چرا و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتع‌داری از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در این سازمان در مدت فعالیت ۱۵ ماهه است.

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: شبکه بی‌سیم دیجیتال در استان، به‌عنوان دومین استان در سطح کشور، راه‌اندازی شد و با توجه به قاچاق چوب و ذغال ۵۰۰۰ متر زمین تملک شد که جزو مستثنیات افراد بوده و نیازمند اعتبار است.

وی بیان کرد: اکثر نیروهای اداره‌کل منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری، شرکتی بوده و همین موضوع کار را مشکل می‌کند، زیرا ۵۳ درصد از پست‌های ادارات شهرستانی در استان بدون مسئول هستند، قرار بر این شد که وضعیت نیروهای پیش از سال ۹۰، حل شود که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400092922880
  • خبرنگار : 50343