معاون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعلام کرد:

اجرای۲۱۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در شهرک‌های صنعتی فارس

معاون فنی  شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اجرای ۹۶ طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با ۲۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

پژمان انصاری دوشنبه ۲۹ آذر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح‌های عمرانی در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی اجرا می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۶۴طرح  با اعتبار ۶۰۰میلیارد ریال به پایان رسیده است.

او با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۳طرح با ۱۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شد، شبکه داخلی برق و روشنایی، توسعه گازرسانی و ایجاد شبکه‌های داخلی گاز، تأمین آب پایدار و اجرای شبکه‌های داخلی آب، توسعه شبکه مخابراتی، زیرسازی و آسفالت و نیز تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی را از مهم‌ترین طرح‌های  عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اعلام کرد.

انصاری با بیان اینکه ۶۲شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس در مرحله واگذاری قرار دارد، بر اهتمام ویژه به‌منظور پیگیری و اجرای طرح‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید کرد و گفت: در این زمینه طرح‌های عمرانی و زیرساختی بر مبنای اولویت بندی انجام می‌شود.

او افزود: هم‌اکنون در تمام شهرستان‌های این استان حداقل یک شهرک صنعتی ایجاد شده و زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در تمام مناطق فارس فراهم است.

معاون فنی  شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های قانونی در ماده ۵۴قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور و ماده ۸۱قانون الحاق برخی موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) گفت: مهمترین عامل مشکلات زیرساختی تا ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، کاهش مستمر تخصیص اعتبارات عمرانی از یک دهه پیش تاکنون است.

او گفت: بر اساس ماده ۵۴قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور و در راستای حمایت از استقرار صنایع در شهرکها و نواحی صنعتی و رقابت ‌پذیری تولیدات صنعتی و معدنی به دولت اجازه داده می‌شود در قالب بودجه‌های سنواتی کمکهای لازم را به شهرکها و نواحی صنعتی دولتی و غیردولتی به‌ ویژه در امور تأمین راه، آب، برق، گاز و تلفن تا ورودی واحدهای مستقر در این شهرکها انجام دهد.

انصاری یادآور شد: بر اساس ماده  ۸۱ قانون الحاق برخی موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)  وزارتخانه‌های نیرو، نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلفند، نسبت به تأمین آب، برق، گاز و امکانات مخابراتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تا درب واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و معدنی و منطقه ویژه اقتصادی اقدام کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400092922856
  • خبرنگار :