سرمربی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان:

نگاه به فوتبال بانوان تغییر کرده/ از نظر تحریم‌ها تحت فشاریم

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان ایران روند فوتبال بانوان در ایران را رو به رشد دانست و گفت: نگاه به فوتبال بانوان در فدراسیون و ایران عوض شده است.

شادی مهینی در حاشیه برپایی اردوی استعدادیابی دختران زیر 16 سال منطقه هشت کشور که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به برگزاری مرحله منطقه ای اردوی استعدادیابی دختران زیر 16 سال کشور، اظهارکرد: این اردوها از آبان ماه به شکل شهرستانی و بعد استانی برگزار شد و در آذر از هر استان یک تیم 10 نفره از استعدادهای برتر این رشته به فدراسیون معرفی شدند.

وی افزود: در گام بعدی اردوهای منطقه ای را برگزار کردیم که در هر منطقه نیز بین سه تا پنج استان حضور دارند و اردوی منطقه هشت کشور با حضور استان های کرمانشاه، ایلام،  کردستان، همدان و لرستان به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان ایران اضافه کرد: این اردوها به منظور تشکیل تیم ملی فوتبال دختران نوجوان جهت حضور در تورنمنت بین المللی نوجوانان دختران کافا در آسیای مرکزی و مقدماتی قهرمانی آسیا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه رقابت های تورنمنت بین المللی کافا خرداد 1401 برگزار خواهد شد، افزود: تیم ملی دختران نوجوان ایران حدود دو سال قبل توانست در این تورنمنت به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

مهینی به وقفه یکساله در برگزاری این رقابت ها به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: این تورنمنت در رده سنی زیر 16 سال تابستان امسال درحالی دوباره برگزار شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا هیچ مدرسه فوتبالی در کشور فعال نداشتیم و تنها با یک زمان محدود یک ماهه و با استعدادیابی در 12 استان و برگزاری دو اردوی کوتاه مدت در تهران و اصفهان تیم را بستیم و راهی این مسابقات کردیم. روز قبل از اعزام هم تست کرونای بازیکن دفاع وسط ما مثبت شد و دروازه بان تیم هم به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه زانو نتوانست ما را همراهی کند.

وی با اشاره به نایب قهرمانی تیم دختران نوجوان ایران در رقابت های کافای امسال و عدم تکرار قهرمانی، عنوان کرد: باتوجه به مشکلاتی که پیش از اعزام به این رقابت ها  داشتیم، در نهایت تن به نایب قهرمانی دادیم، اما این نایب قهرمانی به اندازه قهرمانی برایمان ارزش داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان ایران ادامه داد: باتوجه به فرصتی که اکنون تا رقابت های پیش روی کافا در سال 1401 داریم، از حدود دو ماه پیش برنامه ریزی های خود را برای استعدادیابی شهرستانی، استانی، منطقه ای و سپس کشوری انجام داده ایم تا شاهد تکرار عنوان قهرمانی باشیم.

وی در ادامه به برنامه ریزی های فدراسیون فوتبال در حوزه فوتبال بانوان هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نگاه جنسیتی در فدراسیون تا حدودی برداشته شده و این شرایط برای فوتبال بانوان هم فراهم شده  تا با برنامه ریزی بهتر راهی مسابقات شوند.

مهینی با بیان اینکه رئیس فدراسیون فوتبال روی توسعه فوتبال پایه توجه ویژه ای دارد، افزود:  این موضوع باعث شده تا استعدادیابی روی رده های پایه طی سالجاری به شکل جدی تری در دستور کار قرار گیرد که این موضوع نگاه مثبت و خوبی است.  

وی ادامه داد: استعدادهایی که در این طرح شناسایی کرده ایم را به حال خود رها نمی کنیم، بلکه پس از تورنمنت کافا، باتوجه به در پیش بودن مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در زمستان سال آینده بازهم یک ارزیابی از آنها خواهیم داشت و نفرات قوی را جایگزین نفرات ضعیف تیم ملی می کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان در ادامه با بیان اینکه شرایط فوتبال بانوان در کشور بهتر شده، عنوان کرد: نگاه به فوتبال بانوان عوض شده، اما تحریم ها کار را برایمان سخت کرده است، بگونه ای که مشکلاتی را پیش روی انجام بازی های تدارکاتی برایمان قرار می دهد.

وی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص وضعیت فوتبال پایه بانوان در کرمانشاه اظهار نظر کرد و گفت: از سال 1397 تاکنون در این رده سنی شاهد ظهور استعدادهای بسیار خوبی از کرمانشاه هستیم، تا جایی که همواره در تیم ملی یک تا سه نماینده از این استان داریم. در کنار بازیکنان مستعد مربیان توانمند و زیرساخت ها و باشگاه های خصوصی خوبی نیز در کرمانشاه دراین رده سنی کار می کنند که رشد فوتبال بانوان را در کرمانشاه به همراه داشته است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400092720602
  • خبرنگار : 50184