مدیر کل بیمه سلامت استان خبر داد:

۸۵ درصد از نسخ خراسان شمالی الکترونیکی است

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد نسخ تولید شده توسط پزشکان طرف قرار داد با این بیمه در استان به صورت الکترونیکی بوده است.

دکتر رعنایی ۲۵ آذرماه در نشست خبری که در محل اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد اظهارکرد: براساس قانون بودجه از ابتدای دی ماه سال جاری تمامی پزشکان مکلف شده اند که نسخه های تولیدی به صورت الکترونیکی باشد و نسخ کاغذی پذیرش نمی شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح تلاش کرده ایم تا مطالبات به بخش خصوصی و دولتی را به موقع پرداخت کنیم که پرداخت مطالبات به بخش خصوصی تا پایان مهر ماه امسال انجام شده است و هم اکنون در حال آماده کردن اسناد آبان ماه هستیم تا آن را نیز پرداخت کنیم.

دکتر رعنایی در ادامه به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز اشاره و بیان کرد: این طرح در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می شود که در خراسان شمالی در شهرهای بجنورد، اسفراین، اسفراین و آشخانه اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه می توانیم ۱۳۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش بیمه سلامت را تحت پوشش این طرح قرار دهیم، تصریح کرد: تاکنون ۶۰ درصد از جمعیت مذکور تحت پوشش طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار گرفته اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در ادامه از اجرای طرح پوشش همگانی خدمات بیمه سلامت خبر داد و گفت: در این راستا سازمان بیمه سلامت دستورالعملی را صادر کرده که این طرح برای افراد فاقد تحت پوشش بیمه در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر که در مناطق حاشیه شهر و سکونت گاه های غیر رسمی ساکن هستند، اجرا شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400092519845
  • خبرنگار : 50046