معاون امور مدارس حوزه علمیه قم:

طلاب حافظ آبروی حوزه‌های علمیه باشند

معاون امور مدارس حوزه علمیه قم گفت: طلاب باید با رفتار و اخلاق خود، آبروی حوزه را حفظ کنند تا مردم نیز حس خوبی نسبت به حوزه داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی اصغر همتیان، امروز(چهارشنبه، ۲۴ آذر) در مراسم تکریم و معارفه مدیران حوزه علمیه آیت‌الله علوی  خوانسار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حوزه علمیه هر فردی که مدیر شود وسیله‌ای برای ارتقای جایگاه حوزه است، طلاب حوزه علمیه آیت.الله علوی خوانسار با منش اسلامی باید در پویایی و حفظ فرهنگ اسلامی شهر خوانسار تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغ دین از وظایف طلاب و روحانیون است، گفت: در عصر کنونی دشمنان در فضای مجازی به دنبال انحراف جوانان از اسلام و دین هستند و ضرورت دارد طلاب حوزه علمیه عزمی راسخ در راستای تبلیغ دین داشته باشند و آبروی حوزه را حفظ کنند.
 
همچنین حجت‌الاسلام محسن مومنی_ رئیس حوزه علمیه آیت الله علوی(ع) خوانسار با بیان اینکه حوزه‌های عملیه باید شهدا را الگوی خود قرار دهند، اظهار کرد: امروز تمام عرصه‌های مدیریتی مدیون خون شهدا به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی هستند. 

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) و در عصر کنونی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مسیر  تبلیغ دین اسلام زحمات زیادی کشیدند، گفت: این بزرگواران با وجود چالش‌های زیاد که برای تبلیغ دین و اسلام ناب محمدی وجود دارد، در مقابل دنیا ایستاده‌اند. طلاب نیز باید در حمایت از رهبری در این مسیر بیش از گذشته قدم بردارند. 

رئیس حوزه علمیه آیت الله علوی خوانسار گفت: تعلیم و تربیت جامع طلاب، تولید علم و نظریه‌پردازی در حوزه‌ علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد اسلامی، ارتقای هویت و جایگاه حوزه علمیه آیت‌الله علوی در سطح منطقه، حضور فعال روحانیون در عرصه‌های علمی و تبلیغی و تلاش در تحقق  گام دوم انقلاب از اهداف‌مان در مدیریت حوزه علمیه آیت‌الله علوی است.

مومنی، افزود: برای بازنگری سیستم آموزشی حوزه در ابعاد مختلف، ایجاد منابع مالی حوزه، تقویت وحدت بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش و دانشگاه‌های شهرستان، ارتقای سطح معنوی و بصیرت افزایی سیاسی مجموعه حوزه علمیه علوی، جذب جوانان و نوجوانان در حوزه، احیای موقوفات حوزه علمیه با همکاری اوقاف و برگزاری یادواره شهدای طلاب و تدوین برنامه جامع حوزه علمیه تلاش خواهیم کرد. 

در این جلسه از زحمات حجت‌الاسلام حسین رجایی تقدیر و حجت‌الاسلام محسن مومنی به‌عنوان مدیر جدید حوزه علمیه آیت‌الله علوی خوانساری معرفی شدند.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400092419416
  • خبرنگار :