نحوه ارزشیابی و برگزاری امتحانات دانش‌آموزان استثنایی

سازمان آموزش و پرورش استثنایی از حضور ۷۰ درصدی دانش‌آموزان استثنایی در مدارس خبر داد و اعلام کرد: به زودی با به‌روزرسانی جدید شاد، مشکل دانش‌آموزان نابینا رفع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد: بیش از ۷۰درصد دانش‌آموزان به شکل حضوری و ترکیبی در کلاس حاضر می‌شوند و سایرین نیز به شکل مجازی از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

بر این اساس در خصوص ارزشیابی و امتحانات دانش‌آموزان استثنایی، به همه استان‌ها ابلاغ شده است که بخشنامه مرکز سنجش و پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ملاک است بنابراین درخصوص دانش‌آموزان استثنایی در مناطقی که اعلام شده از ابتدای مهر و از اول آذر ماه کلاس‌ها به صورت حضوری دایر شوند.

بر اساس این گزارش، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان باید به شکل حضوری و مطابق با آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود. ارزشیابی دانش‌آموزان استثنایی با هوش‌بر عادی متوسطه اول و دوم،‌ کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای براساس مصوبات و شیوه‌نامه‌های آموزش و پرورش عادی انجام می‌گیرد.

همچنین «اگر در زمان امتحانات امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس فراهم نباشد، با تایید اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، ارزشیابی براساس شیوه‌نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره‌های تحصیلی ویژه زمان شیوع کرونا، ابلاغی ۲۳آذر سال گذشته، انجام خواهد شد.

گفتنی است، در برخی از استان‌ها پایگاه‌های واکسیناسیون خاص برای دانش‌آموزان استثنایی دایر شده بود که طبق آخرین آمار تا ده روز گذشته بیش از ۷۰درصد دانش‌آموزان ما به صورت کامل واکسینه شدند و معلمان استثنایی نیز بیش از ۹۰درصد واکسینه شدند.

شایان ذکر است، کارگروه فنی وزارت آموزش و پرورش مشخص کرده که تغییرات ایجاد شده است و در آپدیت جدید شاد بحث استفاده دانش‌آموزان نابینا نیز انجام خواهد شد تا بتوانند از شاد استفاده کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد: بیش از ۱۰هزار محتوا تولید و در کانال‌های شبکه شاد بارگذاری شده تا یک بانک اطلاعاتی برای اولیاء و معلمان و دانش‌آموز باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400092419082
  • خبرنگار :