فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی خبر داد:

کشف ۲۹۲۱ کیلوگرم مورفین از کیسه‌های برنج

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۲۹۲۱ کیلوگرم مورفین و دستگیری دو قاچاقچی در استان خبر داد.

سردار ناصر فرشید، امروز چهارشنبه ۲۴ آذر در مراسم کشفیات مواد مخدر اظهار کرد: طی یک عملیات جداگانه در مناطق عمومی فرماندهی انتظامی استان ۲۹۲۱ کیلوگرم مورفین توقیف و دو قاچاقچی دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد، افزود: محموله‌ای از سمت مرزهای شرقی وارد شد که قصد داشتند به سمت مرکز کشور حرکت کنند که ماموران موفق شدند در ایست و بازرسی سهل آباد بیش از دو تن و ۹۰۰ کیلو مواد مخدر را کشف کنند.

فرشید با بیان اینکه در این رابطه یک دستگاه توقیف شد و در دستور کار ماست که سایر اعضای باند را نیز دستگیر کنیم، تصریح کرد: محموله کشف شده در برنج جاسازی شده بود.

وی با اشاره به آمار توقیفات از ابتدای سال، افزود: از ابتدای امسال توسط دستگاه‌های مقابله کننده با مواد مخدر قریب ۶۴ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که ۹۴ درصد از این کشفیات توسط رزمندگان پلیس در مناطق مختلف استان صورت گرفت.

 فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باتوجه به پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای امسال ۹۶ باند که در بحث حمل و جابجایی توزیع مواد مخدر دست داشتند، دستگیر شدند، افزود: در این مدت، بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ قاچاقچی و توزیع کننده دستگیر و بیش از یک هزار و ۵۰۰ خودرو توقیف شدند.

 وی با بیان اینکه دستگیری قاچاقچیان ۶ درصد و توقیف خودروها ۱۰ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: کشفیات مواد مخدر استان در سال گذشته و امسال طی ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده و خراسان جنوبی در زمینه کشفیات مواد مخدر بر اساس جمعیت رتبه نخست و از نظر میزان کشفیات رتبه چهارم کشور را دارد و اگر تجهیزات بیشتری داشته باشیم مقابله نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400092419060
  • خبرنگار :