رئیس مرکز بهداشت کاشمر:

پوشش مرحله دوم واکسیناسیون در کاشمر کاهش یافته است

رئیس مرکز بهداشت کاشمر گفت: پوشش مرحله دوم واکسیناسیون به شدت کاهش یافته و متأسفانه واکسیناسیون علیه کرونا در کاشمر روند کندی را به خود گرفته است.

مجتبی قائمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: به رغم اینکه در ابتدای شروع طرح روزانه تا ۲۹۰۰ دوز واکسن تزریق می‌شد اما اکنون این میزان به ۲۰۰ تا ۶۰۰ دوز در روز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه افراد بسیاری هستند که هنوز نوبت دوم خود را تزریق نکرده‌اند، اظهار کرد: متأسفانه ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر تاکنون هیچ نوع واکسنی را تزریق نکرده‌اند و ۱۳ هزار نفر هم کسانی هستند که نوبت دومشان فرا رسیده اما تا امروز مراجعه‌ای نداشته‌اند.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر تصریح کرد: چون عده‌ای به هر دلیل امکان حضورشان در پایگاه‌های واکسیناسیون نیست، به همین خاطر از همان ابتدا طرح واکسیناسیون خانه به خانه را آغاز نمودیم.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در همان مناطقی که تیم‌های سیار برای تزریق دوز اول رفته بودند، برای دوز دوم کمتر مراجعه داشته‌اند که تصمیم بر انجام طرح تشدید واکسیناسیون خانه به خانه گرفته شد.

قائمی اظهار کرد: در این طرح که تا روز پنجشنبه، ۲۵ آذر و با همکاری چهار تیم از هلال‌احمر، بسیج، دانشجویان پرستاری و خود همکاران بهداشت ادامه خواهد داشت افراد به مناطق حاشیه شهر چون حسین‌آباد، شیرحسینی، انتهای فیض‌آباد، مدرس و قائم می‌روند.

وی ادامه داد: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون تا کنون ۲۰۷ هزار ۹۱۵ دوز واکسن تزریق شده که ۱۱۱ هزار و ۵۷۹ دوز نوبت اول، ۹۳ هزار ۲۳ دوز نوبت دوم و ۳۰۹۸ دوز مربوط به مرحله سوم و ۲۱۵ مورد دوز بوستر بوده است.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر تأکید کرد: آن دسته از افرادی که نوبت اول و دوم را واکسن سینوفارم، بهارات و برکت زده باشند، باید برای تزریق نوبت سوم خود نیز مراجعه کنند.

قائمی اظهار کرد: بر اساس آمار موجود ۱۷ هزار و ۷۰۴ نفر واجد شرایط دوز سوم هستند که تا کنون فقط ۳۰۹۸ نفر دوز سوم خود را تزریق نموده‌اند. افرادی که بالای ۴۰ سال سن دارند و بیش از سه ماه از نوبت دومشان گذشته باید برای تزریق دوز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

قائمی با بیان اینکه تاکنون ۹۱.۵۵ درصد جمعیت شهرستان نوبت اول، ۷۶.۳۲ درصد نوبت دوم و ۱۷.۸ درصد دوز سوم خود را تزریق نموده‌اند، افزود: هر چند تاکنون ۸۵.۱۶ درصد دانش آموزان دوز اول و ۶۳.۹ درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نموده‌اند اما نسبت به استان میانگین پایین تری داریم و باید به بالای ۹۵ درصد برسد.

وی همچنین بیان کرد: تا کنون ۹۲.۶ درصد مادران باردار نوبت اول و ۶۵.۱ درصد نوبت دوم را تزریق نموده‌اند، اگر در نوبت دوم عقب هستیم چون بسیاری از آن‌ها هنوز نوبت دومشان فرا نرسیده است.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر تصریح کرد: بر اساس طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا بسیاری از خدماتی که داده خواهد شد، بر اساس پوشش واکسیناسیون آن شهرستان خواهد بود. اگر حداقل پوشش واکسیناسیون به بالای ۸۰ درصد نرسد، شهروندان در دریافت بسیاری از خدمات با محدودیت مواجه می‌شوند.

وی بیان کرد: در اولین فاز مدیریت هوشمند اگر کارمندان ادارات دولتی واکسن نزده باشند هر ۲ هفته یک‌ بار باید تست PCR منفی بیاورند. همچنین از بسیاری خدمات دیگر هم محروم می‌شوند.

 قائمی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۶۹۴ نفر از کسانی که واکسن تزریق شده کاشمری نبوده‌اند، رعایت پروتکل‌های اجتماعی را در شهرستان رضایت‌بخش ندانست و افزود: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه و صنوف به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

وی گفت: به رغم اینکه زدن ماسک راحت‌ترین و بهترین سلاح در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شود اما اکنون به ندرت از آن استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر یادآور شد: طی یک ماه اخیر میزان بستری و مراجعه سرپایی روند نزولی داشته است، به طوری که طی هفته گذشته از ۱۰۲ بیماری که بستری شدند ۷۲ نفرشان فقط کاشمری بوده و از این تعداد در مجموع تست ۳۷ نفر مثبت بوده است. اکنون ۲۰ نفر در بیمارستان بستری هستند.

قائمی گفت: از ابتدای آذر ماه تا کنون از صنوف مختلف در قالب ۴۷ تیم ۴۲۳ بازدید مشترک انجام شد که برای ۴۸ صنف مختلف به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پرونده تشکیل شد و به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400092317773
  • خبرنگار :