رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان خبر داد

پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید در مراکز علمی‌کاربردی زنجان

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان، از پذیرش رشته‌هایی همچون حسابداری در دانشگاه علمی‌کاربردی خبر داد.

مرتضی واحدپور ظهر امروز (۲۲ آذرماه) در نشست خبری با بیان اینکه پذیرش دانشجو در ترم بهمن‌ از ۱۶ آذرماه آغاز شده و این روند تا ۲۲ ماه جاری در مقطع کارشناسی ادامه دارد، اظهار کرد: ثبت‌نام در دوره کاردانی نیز از ۱۸ آذرماه آغاز و تا ۲۴ ماه جاری ادامه خواهد داشت و نکته‌ای که امسال بسیار حائز اهمیت است، ثبت‌نام در رشته‌های جدید ملحق شده همچون حسابداری و فناوری اطلاعات بوده که علاقه‌مندان زیادی منتظر آن بودند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸۶۳ دانشجو در مراکز علمی‌کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: روند کاهش دانشجویان مراکز علمی‌کاربردی در استان زنجان متوقف شده است و از سال گذشته حتی روند رو به رشدی را هم در این خصوص شاهد هستیم. سال گذشته از نظر رشد تعداد دانشجو، افزایش نزدیک به ۴۰ درصدی داشتیم و امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم که با پذیرش در نیم‌سال دوم تحصیلی، روند افزایشی ادامه پیدا کند.

واحدپور به تعطیلی مراکز دولتی علمی‌کاربردی اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا دادگستری همه استان‌ها تعطیل شد ولی اصلاحیه زدند که می‌توانند باقی بمانند که این قضیه در مورد هلال‌احمر نیز صادق است ولی با نظر رئیس موسسه مربوطه در دادگستری، اعتقاد بر این نداشتند که دادگستری وظیفه آموزش دارد و بر همین اساس مرکز تعطیل شد ولی علمی‌کاربردی هلال‌احمر باقی ماند. البته کار تحصیلی دانشجویان مرکز دادگستری انجام شد و بلاتکلیف نماندند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان به موضوع جذب دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد اشاره کرد و یادآور شد: فعلاً اجازه چنین کاری به دانشگاه علمی‌کاربردی داده نشده است و چنین کاری امکان ندارد، انجام شود. البته اگر تصمیمی در این خصوص انجام شود، قطعاً اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های حضوری از ۱۵ آبان‌ماه اشاره و اظهار کرد: البته از اول بهمن‌ماه صد درصد کلاس‌ها حضوری برگزار خواهد شد ولی اگر ستاد کرونا دستوری غیر از این بدهد، قطعاً اجرایی خواهیم کرد، در ضمن امتحانات نیز حضوری برگزار خواهد شد.

این مسئول به جذب اساتید اشاره و خاطرنشان کرد: همه اساتید حق‌التدریس هستند و اوایل هر کسی درخواست می‌داد واحد استانی اقدام می‌کرد ولی از سه سال گذشته طرح ساماندهی مدرسان ارائه و از ابتدا پرونده همه اساتید با کد تدریس مجدد بررسی شد و هر سال در سامانه جذب، اطلاع‌رسانی کردیم که متقاضیان بعد از ثبت‌نام گزینش می‌شوند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400092217309
  • خبرنگار : 50295