دستور استاندار خراسان جنوبی به دستگاه‌ها؛

کمیته تخصصی برای نظارت ویژه بازار تشکیل شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تشکیل کمیته تخصصی تمهیدات لازم را برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم در شب یلدا فراهم کنند، گفت: پایش و نظارت بر قیمت‌ها و بازار استان باید مستمر و نه مقطعی و کوتاه‌مدت باشد.

جواد قناعت، امروز شنبه ۲۰ آذر در نشست کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: فلسفه کارگروه تنظیم بازار، جلوگیری از افزایش غیرمتعارف قیمت‌ها و همچنین افزایش نظارت‌ها برای ایجاد یک فضای متعارف و آرام برای مردم است.

به گرزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در این راستا دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنند که شاهد افزایش قیمت‌ها و ایجاد مشکل برای شهروندان نباشیم، افزود: برای تامین میوه شب عید از اکنون دستگاه‌های مرتبط پیگیر باشند تا ذخیره‌سازی به میزان کافی انجام شود و یکی از دستورکارها در جلسه بعد کارگروه تنظیم بازار درخصوص تامین و ذخیره‌سازی کالا باشد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ارتباط با هر کالایی ابتدا باید نیاز استان تامین و سپس برای خروج مازاد برنامه‌ریزی شود در غیر این صورت مجوز نخواهیم داد، تصریح کرد: در زمینه کنترل، نظارت و بازرسی‌ها که اکنون به‌صورت میدانی است باید سامانه جامع تجارت جدی گرفته شود تا نظارت‌ها از حالت میدانی به سمت هوشمند شدن پیش برود واشرافیت بر نظارت‌ها بیشتر شود.

قناعت با بیان اینکه پایش و نظارت بر قیمت‌ها و بازار استان باید مستمر و نه مقطعی و کوتاه‌مدت باشد، افزود: این امر مورد تاکید رییس جمهور نیز بوده و اکنون که تا حدودی آرامش بر حوزه اقتصادی حاکم شده است باید از این فرصت برای استان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: وظیفه دستگاه‌های نظارتی و امنیتی این است که اشکال بگیرند و این کار درستی است؛ لذا وقتی دستگاه‌های اجرایی آمار و اطلاعات می‌دهند دستگاه‌های امنیتی و نظارتی نیز باید راستی‌آزمایی کنند.

با دقت نظر آمار دهید 

وی ادامه داد: انتظار ما از دستگاه‌های نظارتی استان این است که بیشتر و جدی‌تر از گذشته نظارت‌ها را داشته باشند تا دستگاه‌های اجرایی نیز بیشتر پای کار باشند؛ از امروز جلسه تنظیم بازار هر ماه با حضور استاندار و اعضای کارگروه برگزار می‌شود و کمیته‌های تخصصی ذیل این کارگروه نیز باید موضوعات را در جلسات دیگری رصد کرده و بحث‌های فنی انجام دهند تا خروجی آنها برای گرفتن مصوبه در این کارگروه مطرح شود.

وی با بیان اینکه این امر که برخی مدیران استان گفتند هیچ گونه افزایش قیمتی در استان نداریم، صحت ندارد و مدیران باید در اظهارنظر دقت مضاعف داشته باشند، اظهار کرد: اکنون خراسان جنوبی در تامین نهاده‌ها دامی مشکل دارد و نباید فقط به آمار و ارقام بسنده کرد؛ بنابراین در اولین فرصت جلسه‌ای با دستگاه‌های مرتبط و با حضور استاندار برگزار شود چون تامین نهاده‌های دامی موضوع جدی استان و کشور است و باید این مشکل به حداقل رسیده یا رفع شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای نظارت بر بازار با همکاری سازمان‌ صمت و جهاد کشاورزی برای به‌کارگیری نیروهای بسیج باید ساماندهی و برنامه‌ریزی دقیق و منسجم انجام شود و با حضور مسئولان جهاد کشاورزی یا سازمان صمت در جلسه‌های آموزشی این افراد توجیه شوند تا براساس چارچوب‌ها و دستورالعمل‌ها وارد عمل شوند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400092015424
  • خبرنگار :