مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد:

۳۰ آذر ؛ آخرین مهلت شرکت در رویداد ملی فهما

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: ۳۰ آذر آخرین مهلت شکت در رویداد ملی فهما است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی چراغی‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رویداد ملی فهما منجر به جریان‌سازی فرهنگی در کانون‌های مساجد شده و فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کانون‌های مساجد است.

وی با بیان اینکه شعار این رویداد «به توان مردم» است، تصریح کرد: ثبت‌نام از ۱۶ مردادماه آغاز شده و تا ۳۰ آذر ادامه دارد و ۴۶ برنامه در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق برای گروه‌های مختلف سنی و استعدادی در اجرای سومین رویداد ملی فهما پیش‌بینی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه در این رویداد ملی، کانون‌های فرهنگی و هنری، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و طرح‌ها، آمار و اطلاعات کانون خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت می‌کنند، گفت: رویداد ملی فهما فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کانون‌های مساجد و کادرسازی نیروی متعهد و متخصص برای آینده کشور است.

چراغی‌پور با بیان اینکه استان ایلام دارای ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری است که از این میزان نیز تاکنون  ۲۵۷ کانون ایلام فعالیت‌های خود را در سامانه ثبت کرده‌اند، تصریح کرد: رقابتی شدن این طرح بین کانون‌های مساجد سراسر کشور منجر به تحرک و پویایی بیش از بیش کانون‌ها جهت حضور فعال آنها در عرصه رقابتی این رویداد با استفاده از توان و ظرفیت عمومی در دل مساجد شده است.

وی با اشاره به اینکه کانون های مساجد استان ایلام نیز از همان روزهای آغازین اجرای این طرح وارد عرصه رقابتی این طرح ملی شده‌اند،تصریح کرد: در راستای این رویداد بزرگ فرهنگی نیز برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیار خوبی به همت کانون‌های استان به صورت استانی و کشوری اجرا شده که از جمله این برنامه‌های می‌توان به برگزاری مسابقات کشوری حفظ قرآن کریم، مسابقات کشوری کتابخوانی و مسابقات نقاشی در کانون الغدیر شهرستان آبدانان اشاره کرد.

چراغی‌پوراز مدیران کانون های استان خواست تا هر چه سریعتر در فرصت باقیمانده با مراجعه به سامانه بچه های مسجد نسبت  به ثبت برنامه ها و فعالیت های خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400092014924
  • خبرنگار :