وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن خرم‌آباد-دورود-اندیمشک پروژه ویژه‌ای در راه‌آهن‌های کشور است

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه راه‌آهن خرم‌آباد-دورود-اندیمشک پروژه بسیار سخت و ویژه‌ای در راه‌آهن‌های کشور است.

رستم قاسمی در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه راه‌آهن خرم‌آباد-دورود-اندیمشک، اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم کشور هست و علاوه براینکه خواسته مردم استان بوده یک پروژه ملی است.

وی تصریح کرد: این پروژه جز کریدورهای اصلی راه‌آهن کشور است و قرارداد آن با قرارگاه خاتم بسته و کار خوب شروع شده بود ولی متأسفانه ظرف چند سال گذشته پروژه به دلیل مشکلات مالی تقریباً تعطیل است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: قبل از سفر رئیس‌جمهور به لرستان در جلسه‌ای فعال کردن این پروژه در مطرح شد و مجموعاً قرار شد برای اینکه این پروژه فعال شود اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شده که بعد از این سفر امیدواریم بتوانیم این پروژه را فعال کرد.

قاسمی اضافه کرد: قرار شده که مسئولین مربوطه برای اجرای کردن واقعی پروژه زمان‌بندی برای آن پیش‌بینی کنند و ظرف چند روز آینده به ما بدهند تا با قرارگاه توافق کنیم.

وی بیان کرد: ظرف سه سال این پروژه انجام‌شدنی است درحالی‌که پروژه بسیار سخت و ویژه‌ای در راه‌آهن‌های کشور بوده که ما کمترین راه آهنی در کشور داریم که در حدود ۳۰ درصد آن تونل و پل و ابنیه بزرگ باشد که این پروژه از این ویژگی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از محل‌های خارج از اعتبار جاری کشور این پروژه می‌تواند، تمام شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400091914525
  • خبرنگار : 50175