سبزی:

سهم ساوه از درآمدهای استان بالا اما در توزیع اعتبارات ناچیز است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم ساوه از درآمدهای استان بالا اما در توزیع اعتبارات ناچیز است و از استاندار انتظار می‌رود که اعتبارات به نسبت درآمدهای ساوه تخصیص داده شود.

حجت‌الاسلام محمد سبزی پنجشنبه ۱۸ آذرماه در آئین تودیع و معارفه فرماندار ساوه که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه ساوه با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، با اشاره به اینکه مجلس و دولت انقلابی با تلاش مضاعف دغدغه حل مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی کشور را دارند، اظهار کرد: در تغییرات مدیریتی مهم این است که چه مجموعه‌ای با چه تفکری سکان کشور را بر دست بگیرد. آیا دولتی سرکار بیاید که همه امور کشور را به برجام و مذاکرات گره بزند یا اینکه دولتی از جنس مردم انتخاب شود که کار جهادی کند.

وی افزود: هنر این دولت این است که توانسته است در این مدت با وجود خالی شدن ذخایر استراتژیک کشور بدون استقراض از بانک مرکزی ماهانه ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت کند و ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق را بپردازد علاوه بر آن طرح فراگیر واکسیناسیون را به خوبی در کشور اجرا کند.

وی مردمی بودن و جهادی کارکردن را از ویژگی‌های بارز دولت فعلی در طراز دولت نظام اسلامی دانست و افزود: در مقابل ناکارآمدی و فساد با کسی تعارف نداریم و مردم با توجه به اینکه دموکراسی در کشور حاکم است دولتی را انتخاب کردند که از جنس مردم و دارای تفکر جهادی است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به دیدار امروز مجمع نمایندگان استان و استاندار مرکزی  با رییس جمهور گفت: در این دیدار بر تامین زیرساخت‌های مورد نیاز استان تاکید شد. تامین برخی از زیرساخت‌ها نیاز به بودجه کلان ندارد و می توان با کار مضاعف و روحیه جهادی دغدغه و نیاز مردم را برطرف کرد.

وی کمبود آب را یکی از مشکلات ساوه دانست و افزود: تخصیص سهم آب ساوه از سدکوچری یکی از آرزوهای مردم این شهرستان است در حالیکه بسیاری از شهرهای همجوار از این تخصیص برخوردار شدند. در سالهای گذشته از ۱۳۰ کیلومتر خط انتقال تنها ۱۵ کیلومتر اجرا شده است در حالیکه در سال گذشته ۲۰ کیلومتر دیگر اجرا شده و ۹۵ کیلومتر دیگر قرار است تا سال آینده انجام شود.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب در ساوه هیچ بیمارستان دولتی احداث نشده است و بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی نیاز به تامین بودجه و تسریع در اجرا دارد. به دلیل محدودیت در منابع اعتباری باید علاوه بر تخصیص بودجه بیشتر زمین‌های مازاد دانشکده علوم پزشکی ساوه به فروش رسانده و از درآمد محل فروش آن بیمارستان احداث شود.

حجت‌الاسلام سبزی در ادامه احتساب تعرفه برق گرمسیری برای ساوه از سال آینده و احداث دو هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن را از دیگر اتفاقات خوب در ساوه بیان کرد و افزود: توسعه حاشیه نشینی به دلیل نبود مسکن کافی در شهر است که امیدواریم با تکمیل دو هزار واحد مسکونی فعلی موضوع واگذاری زمین و امکان ثبت نام مردم در سامانه فراهم شود.

وی همچنین خواستار توزیع عادلانه اعتبارات استانی در شهرستان‌ها شد و افزود: سهم ساوه در درآمدهای استان بالا اما در توزیع اعتبارات ناچیز است .

او ادامه داد: درآمد ساوه متاثر از مالیات بر ارزش افزوده قبل از برنامه ششم توسعه تا ۱۷ میلیارد تومان می‌رسید که با تصویب قانون به یک چهارم کاهش یافت که شوک بزرگ به حوزه مدیریت شهری وارد شد و شهرداری حتی قادر به پداخت حقوق کارگر فضای سبز خود نبوده و نیست. گرچه امیدواریم بتوان با اصلاح قانون در برنامه هفتم توسعه سهم ساوه با احتساب سهم اولیه پایه و در ادامه به تناسب شاخص جمعیتی افزایش یابد. آلودگی و آسیب‌های اجتماعی فعالیت صنایع در ساوه  متوجه مردم است اما از تخصیص اعتبارات کافی محروم هستیم.

این نماینده مردم در خانه ملت در خصوص ساختار فرمانداری ویژه گفت: فرمانداری ویژه یعنی تفویض اختیار از سوی استاندار و مدیران استانی به فرماندار و مدیران شهرستانی که موجب کاهش تردد مردم به مرکز استان و جلوگیری هدررفت زمان و هزینه خواهد شد در حالیکه ساختار فرمانداری ویژه در ساوه اجرایی نمی شود و مردم ساوه برای جزئی ترین کار اداری باید به مرکز استان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه انتظار ما از دولت انقلابی انتخاب مدیران متعهد و توانمند در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: دست مفسدین از فساد باید قطع شود. نباید یک مدیر فاسد از یک منصب اداری عزل و در یک منصب دیگری در نقطه‌ای دیگر از کشور بکار گرفته شود و باید بدون تعارف در مقابل فساد ایستاد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز با اشاره به اینکه عبد بودن ویژگی یک مسئول در حکومت اسلامی است، گفت: مشکل جامعه ما این است که عبودیت نداریم اگر خدامحور، بصیر و هوشیار باشیم مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: در نهج البلاغه توصیه شده است که مسئولان قرآن محور باشند و حرکات و رفتار آنها قرآنی باشد. حلال خدا را حرام نکنند و حرام را حلال نکنند. هر آمدنی رفتنی دارد و چه خوب که انسان با انجام  عمل خوب، رضایت خدا و مردم را جلب کند.

وی با اشاره به اینکه طرفدار اشتغال، رونق تولید و روشن ماندن چراغ کارخانجات هستیم، گفت: بیکاری ویروسی سرطان زاست و ما باید طرفدار ریشه کنی فقر و فساد در جامعه باشیم. طرفدار کسی هستیم که به زندگی مردم گره نزند .

امام جمعه ساوه به مشکل تامین مسکن برای شهر مهاجر پذیر ساوه اشاره کرد و افزود: ساوه از پایین بودن  شاخص‌های درمانی و کمبود زیرساخت‌های درمانی،  پزشک متخصص و سونوگرافی رنج می‌برد.

رئیس دادگستری شهرستان ساوه نیز گفت: در سه سال اخیر شرایط سختی از نظر اقتصادی و کرونایی بر کشور حاکم بود و فرماندار قبلی با مدیریت و تعامل بین بخشی توانست با مجموعه‌های مختلف به مردم این شهرستان که شهری صنعتی و کارگری است خدمات شایسته‌ای ارائه دهد.

هادی ملکی به بازگرداندن ۵۰ هکتار از اراضی ملی به دولت و حضور مستمر در جلسات کمیسیون قضایی به عنوان یکی از اقدامات ماندگار فرماندار قبلی اشاره کرد و گفت: رویه دولت سیزدهم جوان‌گرایی است و از امروز سکان مدیریت شهرستان به دست یکی از جوانان متعهد و دلسوز سپرده می‌شود و مجموعه دستگاه قضایی قاطعانه برای اجرای قانون در کنار فرماندار جدید خواهد بود.

وی بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی در این شهرستان در سایه اتحاد و همدلی تاکید کرد.

در این مراسم از خدمات "علی میرزایی" به عنوان فرماندار سابق ساوه با اهدای لوح تقدیری تجلیل و "مهدی الیاسی" به عنوان سرپرست جدید فرمانداری ساوه معرفی شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400091814326
  • خبرنگار : 50212