کارت ملی هوشمند متقاضیان سال ۹۷ بالاخره آماده شد

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان البرز گفت: کسانی که سال ۹۷ درخواست صدور کارت ملی هوشمند داشته‌اند و تا کنون کارت به دست آنها نرسیده، باید با ثبت احوال تماس بگیرند تا وضعیت کارت صادره را رصد کنند.

محمود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گلایه متقاضیان از روند طولانی تحویل کارت‌های ملی توضیح داد: کارت‌های ملی هوشمند توسط سازمان ثبت احوال چاپ و بعد به ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان استان‌ها تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از تحویل این کارت‌ها به مراکز مذکور، پیامکی به متقاضیان مبنی بر زمان و مکان تحویل کارت‌ها ارسال می‌شود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته به دلیل برخی اختلافات با چاپخانه دولتی و همچنین کمبود اعتبارات، روند صدور کارت‌های ملی هوشمند با وقفه مواجه شد ولی خوشبختانه این مسائل حل و روند چاپ از سرگرفته شده است.

این مسئول تاکید کرد: کارت ملی‌های متقاضیان سال ۹۷  و شش ماه اول سال ۹۸ تقریبا کامل چاپ شده و بین ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت توزیع شده است.

وی افزود: کسانی که سال ۹۷ درخواست صدور کارت ملی هوشمند داشته‌اند و تا کنون کارت به دست آنها نرسیده، باید با ثبت احوال تماس بگیرند تا وضعیت کارت صادره را رصد کنند.

محمدی ادامه داد: تغییر شماره تلفن همراه یا جابه جایی از استان البرز از مواردی است که ممکن است باعث عدم تحویل این کارت‌ها به متقاضیان سال ۹۷ شده باشد.

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان البرز گفت: در صورت چاپ کارت ملی، اگر متقاضی مشکلی در بحث مدارک، شماره تلفن و ... نداشته باشد، پیامکی دریافت می‌کند و می‌تواند از زمان تحویل کارت خود مطلع شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر توجه والدین در انتخاب اسامی نوزادان گفت: پس از انتخاب اسم، فرمی در اختیار پدر نوزاد قرار می‌گیرد که اسم فرزند خود را به صورت هجی شده و کاملا واضح قید می‌کند.

محمدی توضیح داد: بعد از اینکه شناسنامه نوزاد صادر شد، والدین نمی‌توانند نام مندرج را تغییر دهند مگر اینکه اشتباهی از سوی ثبت احوال صورت گرفته باشد و این اشتباه به اثبات برسد.

وی اضافه کرد: در غیر این صورت اسم انتخاب شده تا زمانی که فرزند به سن ۱۸ سالگی برسد قابل تغییر نیست.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400091713127
  • خبرنگار : 50024