این شهر خیال سامان گرفتن ندارد؛

«آبستراکسیون» برخی از اعضای شورا برای انتخاب شهردار زنجان

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان از خروج سه تن از اعضای شورای شهر و از حد نصاب خارج شدن جلسه غیرعلنی شورا برای انتخاب شهردار زنجان خبر داد.

حسین حمزه‌لوپاک در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه صبح امروز (۱۶ آذرماه) علی‌رغم اعلام قبلی برای برگزاری جلسه غیرعلنی جهت انتخاب شهردار، یکی از اعضا با عنوان بیماری در جلسه حضور نیافت و سه نفر دیگر نیز از جلسه خارج شدند تا با از رسمیت خارج شدن جلسه، این دستور کار بلاتکلیف باقی بماند.

وی تصریح کرد: این دومین بار است که این اقدام انجام می‌شود و متاسفانه فرصت‌ها را برای انتخاب سریع‌تر شهردار از دست می‌دهیم که امیدواریم شرایط به نحو دیگری تغییر کند تا بتوانیم در اسرع وقت شهردار زنجان را انتخاب و به وزارت کشور معرفی کنیم.

گفتنی است، عباس قنبری به همراه سعید رفیعی، محمد صحبت‌لو، حسن عیوض‌زاده، محمدجواد سروش‌مهر و منصور سلطان‌محمدی، شش کاندیدای تصدی شهرداری زنجان بودند.

«آبستراکسیون» یا نصاب‌شکنی به حضور نیافتن عمدی گروهی از نمایندگان در هنگام رأی‌گیری به‌ قصد از اکثریت انداختن جلسه و نیز جلوگیری از تصویب یک لایحه یا طرح گفته می‌شود. در سیاست، استفاده سامان‌مند از حضور نیافتن عمدی گروهی از نمایندگان در هنگام رأی‌گیری به‌ عنوان یک حربه به‌ کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400091612150
  • خبرنگار : 50160