شهردار اردبیل خبر داد:

بدهی 110 میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی

شهردار اردبیل گفت: شهرداری 110 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد که سعی می کنیم از محل تهاتر بدهی شهرداری را تسویه کنیم.

محمود صفری در جلسه مطالبه گران بازار و اصناف اردبیل اظهار کرد: 97 سال از تاسیس شهرداری اردبیل می گذرد و ما پله به پله در مسیر توسعه شهر و کسب درآمد پایدار حرکت کردیم و بر این باوریم از ظرفیت ماده 77 باید برای کسب درآمد شهرداری استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان برخی از املاک و مجموعه های خدماتی در پرداخت عوارض شهرداری قصور کرده اند که از همین روی تالار ورودی شهر را که 7 میلیارد تومان بدهی به شهرداری داشته پلمپ کردیم تا هرچه سریعتر این بدهی ها وصول شود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه در 15 سال اخیر کمتر تدبیری در مورد مدیریت پسماند و زباله انجام شده است، گفت: ما اگر بتوانیم هزار تن زباله شهر را به کمپوست و یا کود و برق تبدیل کنیم در آن صورت یکی از منابع پایدار درآمدی شهر همین زباله ها خواهد بود.

صفری از سرمایه گذاری 300 میلیارد تومانی برای پروژه مدیریت پسماند اردبیل با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا خبر داد و افزود: با بازدیدی که از پروژه فرآوری پسماند تبریز داشتیم مصمم به اجرای این پروژه هستیم که در روزهای اخیر با تامین 20 هکتار زمین از طریق منابع طبیعی و صدور مجوزهای لازم با موافقت محیط زیست پروژه عملیاتی در این بخش به سرعت آغاز می شود.

وی بیان کرد: به راحتی می توانیم از محل این سرمایه گذاری و درآمد حاصله حقوق بیش از 3 هزار نفر پرسنل شهرداری را تامین کنیم تا دغدغه ما در پرداخت حقوق ماهانه به حداقل برسد.

شهردار اردبیل ادامه داد: شورابیل، راه اندازی میادین میوه و تره بار، بازارچه ها و ... از جمله  منابع پایدار درآمدی شهرداری است که بدون نگاه سیاسی و یا تبلیغاتی در تلاش هستیم تا از این ظرفیت ها به نفع توسعه شهر استفاده کنیم.

صفری در مورد پروژه های مشارکتی شهرداری نظیر تیراژه، وصال، روناک، شهریار و شوراسنتر اظهار کرد: این پروژه ها با گذشت 7 تا 8 سال همچنان بلاتکلیف هستند در حالی که در بودجه امسال 150 میلیارد تومان منابع درآمدی از محل اجرای پروژه های مشارکتی پیش بینی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: ما به راحتی می توانیم از محل پروژه های مشارکتی هزینه های جاری و پرداخت حقوق پرسنل را انجام دهیم تا دغدغه تامین 350 میلیارد تومان اعتبار در این بخش نداشته باشیم.

شهردار اردبیل بیان کرد: از محل توافق تا سقف 500 میلیارد تومان منابع عمرانی شهرداری قابل تحقق است.

اصلاح ساختار نیروی انسانی با جایگزینی درست

صفری از اصلاح ساختار و ساماندهای نیروی انسانی در شهرداری اردبیل خبر داد و اضافه کرد: در سال های گذشته نیروهی زیادی بدون توجه به تخصص و مهارت آنها وارد شهرداری شده که درصدد راه اندازی سامانه ای هستیم تا هر یک از پرسنل شهرداری در محل موردنظر خود بکارگیری شوند.

وی ادامه داد: تلاش بر این است تا تمامی نیروهای انسانی در سرجای خود در محل خدمتی خود جایگذاری شوند که در این زمینه شورا نیز پشتیبان و کمک کار ماست تا بدون تنش و یا اخراج نیروی انسانی بتوانیم به درستی افراد را در محل مورد نظر بکارگیری کنیم.

شهردار اردبیل از تعیین تکلیف 515 نفر نیروی قراردادی، 77 نفر نگهبان و همچنین ساماندهی نیروهای فصلی خبر داد و بیان کرد: از سال آینده نیروهای فصلی از بین دارندگان دیپلم و فوق دیپلم انتخاب خواهند شد.

صفری در مورد پروژه مشارکتی صیاد شیرازی و تبدیل حریم رودخانه با کاربری فضای سبز به پروژه مشارکتی سرمایه گذاری تصریح کرد: امکان تغییر کاربری در حریم رودخانه وجود ندارد و به صورت غیرقانونی نمی توان پروژه مشارکتی را در این محل تعریف کرد.

وی در مورد تعیین تکلیف تیراژه گفت: در رایزنی با سرمایه گذار این پروژه به این نتیجه رسیدیم که به جای احداث 6 طبقه واحد تجاری برای افزایش سهم شهرداری از 22 درصد به یک سقف مناسب واحدهای مسکونی در طبقات سوم، چهارم، پنجم و ششم احداث شود تا نظام مهندسی طراحی و تهیه نقشه را آغاز کند.

شهردار اردبیل بدهی 82 میلیارد تومانی شهرداری را به یکی از بانک های عامل یادآور شد و بیان کرد: ما در مدت 22 روز تلاش کردیم تا مسیر اصلی پل قدس را تکمیل کنیم در حالی که 66 ماه این پل به تاخیر افتاده بود و هیچ کس انتقادی از آن نمی کرد.

صفری اظهار کرد: لوپ های این پل با اخذ اولین حواله قیر رایگان در مرحله آسفالت ریزی است ولی عده ای سعی کردند با تبلیغات مسموم خیز این پل را دست آویز تسویه حساب با ما قرار دهند در حالی که بخش عظیمی از احداث این پروژه در سال های گذشته اتفاق افتاده بود.

مرکز کنترل ترافیک تا آخر سال راه اندازی می شود

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: استان اردبیل تنها مرکز استان در کشور است که فاقد مرکز کنترل ترافیک است.

صفری ادامه داد: تلاش ما بر این است تا پایان امسال و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف این پروژه را با طراحی مناسب و نصب تجهیزات و امکانات تکمیل و از سال آینده به شکل کامل بهره برداری از آن را شاهد باشیم.

وی در مورد طرح تفصیلی شهر اردبیل نیز گفت: قرار شد با همکاری راه و شهرسازی و تکمیل حوزه بافت تاریخی طرح تفصیلی تا پایان امسال به تصویب رسیده و مقدمات اجرای آن فراهم آید.

شهردار اردبیل به سفر اخیر خود به تبریز اشاره کرد و افزود: هدف ما از این سفر دیدار با شهردار تبریز نبود بلکه بازدید از پروژه مدیریت پسماند بود که با دعوت فرمانده قرارگاه عاشورا قرار شد پروژه اجرایی در این زمینه به سرعت آغاز شود.

صفری در پایان از الحاق اراضی بایر درجه سه و چهار به محدوده شهر اردبیل خبر داد و بیان کرد: براساس طرح جهش تولید مسکن قرار شد با توافق نهایی این اراضی به محدوده اضافه شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400091511579
  • خبرنگار :