معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

ضرورت تقویت بخش درمانی برای امدادرسانی موثر به آسیب‌دیدگان تصادفات جاده‌ای در کوتاه ترین زمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تقویت بخش درمانی برای امدادرسانی موثر به آسیب دیدگان تصادفات جاده‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضروری است.

 جواد رحمتی در سی و پنجمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان با تاکید بر تلاش بیشتر دستگاه های ذی‌ربط برای ارتقای ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای و کاهش تصادفات اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد تلفات تصادفات جاده‌ای در سالجاری در استان در مدت باقی مانده از سال باید با جدیت و تلاش بیشتری اقدامات لازم را در این زمینه انجام داد.

وی افزود: تا پایان سال باید طرح‌های کوتاه مدت و زودبازده مانند تشدید کنترل و نظارت، رفع موانع مسیر و ارتقای ایمنی نقاط پرحادثه در دستور کار قرار گیرد.

رحمتی ادامه داد: فرهنگ سازی و انجام فعالیت‌های اجتماعی برای افزایش فرهنگ ترافیک همچنان مهمترین عامل در ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات بوده که همواره باید مدنظر دستگاه های متولی قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی و دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان نیز در این جلسه با ارائه گزارش از وضعیت جاده‌ها و تجزیه و تحلیل علل تصادفات در جاده‌های مهم استان شامل آذرشهر، شبستر و اهر گفت: با شناسایی عوامل مهم تصادفات در این جاده‌ها و اجرای یک برنامه دقیق می‌توان گام‌های موثری در کاهش تصادفات در آنها برداشت.

اورجعلی علیزاده، با اشاره به آخرین وضعیت سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک در جاده‌های مختلف استان افزود: نصب دوربین‌های هوشمند در جاده‌ها برای کنترل سرعت و جلوگیری از تخلفات رانندگی در حال انجام است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400091511463
  • خبرنگار :

برچسب‌ها