نیمی از جوانان آمریکایی دموکراسی آمریکا را "شکست خورده" می‌دانند

یافته‌های یک نظرسنجی انجام شده از سوی انستیتوی پالتیکس وابسته به دانشگاه هاروارد کندی، که از آمریکایی‌های رده سنتی ۱۸-۲۹ سال صورت گرفته، نشان داد نیمی از جوانان آمریکایی نسبت به وضعیت دموکراسی در کشورشان نگران هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این نظرسنجی از جوانان آمریکایی ۱۰ پرسش درخصوص وضعیت فعلی و آینده کشورشان  پرسیده شد. این نتایج نشان می‌دهند تا چه میزان این پاسخگویان نسبت به وضعیت کشورشان نگرانی دارند و این که نگرانی‌های حامیان جمهوریخواهان و دموکراتها تا چه میزان متفاوت است.

جان دلا وولپی، مدیر بخش نظرسنجی انستیتوی پالتیکس در بیانیه‌ای تصریح کرد:‌ جوانان آمریکایی بعد از شرکت گسترده در انتخابات در سال ۲۰۲۰ حالا دارند زنگ خطر را به صدا در می‌آورند. آنها با نگاه به آمریکایی که قرار است به زودی به ارث ببرند، شاهد به خطر افتادن دموکراسی و آب و هوا و میل پیدا کردن هر چه بیشتر واشنگتن به تقابل به جای سازش هستند.

از مجموع ۲۱۰۹ آمریکایی شرکت کرده در این نظرسنجی، ۵۲ درصد آمریکا را یا یک دموکراسی شکست خورده و یا یک دموکراسی مشکل پیدا کرده خواندند و ۳۴ درصد آن را سالم یا تا حدی کارآمد توصیف کردند و ۱۳ درصد نیز گزینه "نمیدانم"‌ را انتخاب کردند.

اختلاف چشمگیری در دیدگاه جوانان حامی جمهوریخواهان و جوانان حامی دموکراتها در قبال وضعیت سلامت دموکراسی آمریکایی وجود داشت. ۴۵ درصد از دموکراتها جوان معتقد بودند که آمریکا یا یک دموکراسی شکست خورده و یا مشکل پیدا کرده است در حالی که در مقام مقایسه ۷۰ درصد جوانان جمهوریخواه چنین نظری داشتند.

در عین حال ۳۵ درصد از آمریکایی‌های جوان شرکت کرده در این نظرسنجی معتقدند که دست کم ۵۰ درصد شانس بروز دومین جنگ داخلی در آمریکا در دوران عمر آنها وجود دارد. ۴۶ درصد از جوانان جمهوریخواه شرکت کرده در این نظرسنجی در کنار ۳۲ درصد از دموکراتهای جوان شرکت کننده در آن، چنین نظری داشتند.

طبق یافته‌های این نظرسنجی ۳۱ درصد از شرکت کننده‌ها معتقدند که آمریکا بزرگترین کشور جهان است اما ۵۰ درصد معتقدند که کشورهایی بزرگتر از آمریکا یا معادل بزرگی آن در جهان وجود دارند.

در این زمینه ۶۲ درصد از گروه جمهوریخواه معتقد بودند که آمریکا بزرگترین کشور روی زمین است در حالی که ۶۴ درصد از گروه دموکراتها معتقد بودند که کشورهایی بزرگتر از آمریکا و یا به بزرگی آمریکا وجود دارند.

همچنین طبق این نظرسنجی محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بین جوانان این کشور به ۴۶ درصد تنزل یافته است و اکثریت جوانان شرکت کننده در این نظرسنجی با عملکرد بایدن و دموکراتها و جمهوریخواهان کنگره مخالفت کردند.

طبق این نظرسنجی محبوبیت بایدن در میان گروه جوانان حامی دموکراتها ۷۵ درصد، در میان مستقل‌ها ۳۹ درصد و در میان جمهوریخواهان ۹ درصد است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400091410424
  • خبرنگار : 71415