دبیرکل فدراسیون فوتبال:

عملکرد "اسکوچیچ" فوق العاده بوده/ پیگیری برای بازگشت تماشاگران به استادیوم‌ها

دبیرکل فدراسیون فوتبال عملکرد اسکوچیچ در تیم ملی ایران را فوق العاده توصیف کرد و گفت: عملکرد سرمربی تیم ملی در این مدت خیلی خوب بوده و نتایج خیلی خوبی هم گرفته ایم.

حسن کامرانی فر، امروز(۱۰ آذر) درحاشیه سفرکاری خود به کرمانشاه در جمع خبرنگاران، بااشاره به سخنان اخیرش در خصوص قرارداد اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، اظهارکرد:  بنده و فدراسیون نگفته ایم که آقای اسکوچیچ برای رقابت های جام جهانی تیم ملی ایران را همراهی نمی کنند، بلکه مدت زمان قرارداد ایشان را اعلام کردیم و این دلیل بر این نیست که به مسئله جام جهانی توجهی نکرده باشیم.

وی افزود: مدت قرارداد آقای اسکوچیچ با تیم ملی ایران تا پایان رقابت های مقدماتی جام جهانی است و این موضوعی نیست که بخواهیم آن را پنهان کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با ابراز رضایت از عملکرد سرمربی تیم ملی کشورمان، عنوان کرد: عملکرد ایشان در این مدت خیلی خوب بوده و نتایج خیلی خوبی هم گرفته اند و در 10 بازی که انجام شده بدون باخت بوده ایم، رنکینگ اول آسیا شده ایم و در رتبه فیفا هم صعود خوبی داشته ایم.  

وی ادامه داد: موضوع مهم این است که باید به این فکر کنیم که تا تیم ملی موفق باشد و اینکه در ادامه راه بتوانیم یک تیم خیلی قوی را برای جام جهانی داشته باشیم. دراین راستا درحال برنامه ریزی هستیم تا در جام جهانی هم عملکرد خوبی داشته باشیم، چراکه نگاه ها و توقع ها از تیم ملی خیلی بالا رفته و مردم انتظار دارند.

کامرانی فر اضافه کرد: همانطور که تیم ملی تاکنون بازی هایش را بدون باخت پشت سر گذاشته، نشان می دهند که پتانسیل بالایی دارد و در کنار پتانسیل بالا، مدیریت خوبی که در فوتبال بوده باعث شده تا این اتفاقات خوب برای فوتبال ما رقم بخورد.

وی یادآورشد: فدراسیون فوتبال تلاش و برنامه ریزی می کند تا یک تیم قوی را در جام جهانی داشته باشیم، بنابراین برای اردوها، بازی های دوستانه و اتفاقات بعدی برنامه ریزی داریم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اقدامات برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها هم گفت: وزارت بهداشت در کنار سایر دستگاه های متولی باید مجوز ورود تماشاگران را به ورزشگاه ها صادر کنند. باتوجه به فروکش شدن این بیماری، جلسات زیادی را با این نهادهای مربوطه داشتیم و وزارت بهداشت هم کمک می کنند که این اتفاق بیافتد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا هم گفته ام، نگاه فدراسیون این است که هرچه سریعتر تماشاگران فوتبال در استادیوم ها حضور پیدا کنند، همانطور که در دوبازی آمدند و تفاوت را هم دیدیم، بنابراین برنامه ریزی ما برای ورود تماشاگران به استادیوم ها است و امیدواریم هرچه زودتر مجوزها صادر شود.

کامرانی فر در ادامه در خصوص آخرین پیگیری ها برای ورود بانوان به استادیوم ها هم گفت: باتوجه به اینکه فدراسیون جهانی روی این موضوع حساسیت دارد و نگاهش نگاه برابر است، بنابراین فدراسیون هم روی این مسئله توجه دارد و امیدواریم که این اتفاق هم بیافتد و در آینده ای نزدیک شاهد حضور بانوان تماشاگر در استادیوها باشیم، خصوصا برای بازی های ملی.

وی در ادامه به حواشی عدم ورود خبرنگاران به استادیوم ها هم اشاره کرد و افزود: مشکلی برای ورود خبرنگاران به استادیوم ها وجود ندارد، تنها در زمان تشدید شیوع بیماری کرونا محدودیت هایی ایجاد شد و تعدادی از خبرنگاران و عکاسان اجازه ورود به استادیوم ها را داشتند. معتقدیم که حضور رسانه و خبرنگاران خیلی می تواند به رشد و توسعه فوتبال کمک کند و فدراسیون هم در این مسیر قدم برداشته و نگاهش بر این مبنا است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اقدامات برای راه اندازی کمک داور ویدئویی (VAR) در ورزشگاه ها هم گفت:  فدراسیون فوتبال در این خصوص قدم های خوبی برداشته و مقدمات اولیه انجام شده است ومکاتباتی هم با فیفا داشته ایم و با توجه به اینکه یک کارگروه در این خصوص شکل گرفته که کارها را پیش می برد، بزودی نتایج جلسات این کارگروه و اقدامات انجام شده را از طریق سایت فدراسیون فوتبال در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

وی در ادامه به سوالی در خصوص چرایی افت رنکینگ فوتبال ساحلی ایران و سقوط آن به رده چهاردهم دنیا هم گفت: باتوجه به اینکه تیم ملی ما در دو سه سال گذشته در مسابقات شرکت نکرده، رنکینگ ما پائین آمده، اما فدراسیون برنامه ریزی هایی در این خصوص انجام داده و در رقابت های بین قاره ای هم نتایج خوبی گرفتیم که نتیجه آن در رنکینگ های بعدی نشان داده می شود.

کامرانی فر یادآورشد: بزودی هم یکی از تیم های خوب فوتبال ساحلی به ایران سفر خواهد کرد و دو بازی تدارکاتی را با این تیم خواهیم داشت که این برنامه برای پیشرفت در فوتبال ساحلی کشورمان چیده شده است.

وی به عدم راهیابی تیم فوتسال کشورمان به جمع چهار تیم صعود کننده به مرحله نهایی رقابت های جام جهانی نیز اشاره کرد و گفت: عملکرد خوب تیم ملی فوتسال کشورمان طی سالهای گذشته توقع از آن را بالا برده و به نظر می رسد نیاز است که نیروها و برنامه ریزی جدیدی برای آن انجام گیرد که پس از مسابقات جام جهانی در دستور کار قرار گرفته است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درادامه با تاکید براینکه نگاه این فدراسیون به فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان یکسان است، اعلام کرد: در بحث فوتبال بانوان هم با توجه به برنامه ریزی هایی که داشتیم، برای اولین بار تیم ملی بانوان ایران به رقابت های جام ملت های آسیا راه پیدا کرد و شاید برای اولین بار بود که این تیم را با پرواز اختصاصی به رقابت های مقدماتی جام جهانی فرستادیم و امکانات مناسب، اردوهای منظم، بازی های دوستانه و ... را برای آنها فراهم کردیم.

وی در پایان در خصوص اهداف سفر خود به کرمانشاه هم گفت: یکی از برنامه های فدراسیون در بحث توسعه و پیشرفت در فوتبال، توجه به استان ها است، لذا به استان های مختلف سفر می کنیم تا وضعیت آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال یادآورشد: در این سفرها در خصوص ابعاد مختلف فوتبال جلساتی را در استان ها خواهیم داشت و نقطه نظرات دست اندرکاران فوتبال در این استان ها را خواهیم شنید.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400091008081
  • خبرنگار : 50184