گمنامی به نام «حاج مهدی ورشابی»

مرحوم ورشابی در گمنامی به امر بازسازی مناطق و شهرهای جنگ زده و نیز سنگرهای مختلف خدمت به مردم و کشور پرداخت تا اینکه پس از عمری مجاهدت پرتلاش و بی ادعا در چهلمین سالگرد عملیات ظفرمند «طریق القدس» به همرزمان شهید خود پیوست.

به گزارش ایسنا، مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم مهندس حاج مهدی ورشابی، فرمانده جهاد سازندگی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)  که به تازگی به همرزمان شهید خود پیوسته است، در پیامی می‌نویسد: «مرحوم ورشابی از جمله جهادگران پرتلاشی بود که در روزهای اولیه جنگ تحمیلی برای دفاع از اسلام و کشور عزیزمان به جبهه‌ها  شتافت و به عنوان فرمانده جهاد خراسان در جبهه‌های جنوب به امر پشتیبانی مهندسی از عملیات‌های رزمندگان اسلام و نیز خدمات رسانی به مردم آسیب دیده و جنگ زده پرداخت تا اینکه در آبان ماه ۵۹ در جبهه‌ سوسنگرد به سختی مجروح شد.

*مروری بر دستاوردهای عملیات «طریق‌القدس»

این فرمانده دلاور سپس به جبهه برگشت و با نیروهای تحت امر خود در پشتیبانی از  عملیات های مهم رزمندگان برای آزادسازی میهن اسلامی مان سر از پا نشناخت. مهندس ورشابی،جهادگر و سنگر ساز بی‌سنگر به فرماندهی پشتیبانی چنگ جهاد قرارگاه کربلا منصوب شد و با شهادت شهید رضوی، فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را عهده‌دار گردید و تا پایان دفاع مقدس در مناطق مختلف عملیاتی غرب و جنوب به دفاع از کشور پرداخت. بارها مجروح و تا مرز شهادت پیش رفت اما مشیت الهی بر آن بود تا ایشان در سنگرهای مختلف خدمت رسانی به مردم همچنان خدمت نماید.



پس از جنگ ، مرحوم ورشابی در گمنامی به امر بازسازی مناطق و شهرهای جنگ زده و نیز سنگرهای مختلف خدمت به مردم و کشور پرداخت تا اینکه پس از عمری مجاهدت پرتلاش و بی‌ادعا در چهلمین سالگرد عملیات ظفرمند «طریق القدس» که خود سهم به سزایی در پیروزی آن و آزادسازی بخش مهمی از سرزمین‌مان داشت، به یاران و دوستان فرمانده شهیدش، شهیدان محمد طرحچی، سید محمد تقی رضوی و حسین ناجیان در جنان پیوست.

رحمت و رضوان الهی. بر این مجاهد و پیشکسوت بزرگ دوران سخت جهاد و شهادت که با عزت و سربلندی بر اعتقاد مقدس خود در دفاع از انقلاب ، کشور و رهبری ثابت قدم ماند و سر افرازانه زندگی نمود.


 


عاش سعیدا و مات سعیدا
هجران سردار عزیز و جانباز سرافراز و مخلص جبهه ها ، مهندس ورشابی عزیز را خدمت مردم شریف، رهبر معظم انقلاب ،رزمندگان اسلام ، بخصوص جادگران و سنگر سازان بی‌سنگر دفاع مقدس و خانواده محترم آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ حشر با اولیاء الهی را برایش مسئلت داریم.

   
مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد
 احمد غلامپور».

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400090907048
  • خبرنگار : 71451