تشویق و اقناع سازی؛ مهم‌ترین رویکرد رسانه‌ای در زمان کرونا

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: یکی از موارد مهم رسانه‌ای در حوزه کرونا، تشویق مردم به واکسن و پاسخگویی به برخی شبهات در فضای مجازی در مورد اهمیت و کارایی آن است.  

ناصر نبی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درخواست ما این است که رسانه‌ها به صورت جدی به مسئله رعایت پروتکل‌ها و ضرورت تزریق واکسن بپردازند و از رسوخ شایعات در جامعه جلوگیری کنند.

وی افزود: تمام تحقیقات، بررسی‌ها و آمارها نشان می‌دهد که اگر این نوع واکسیناسون به حد مناسبی برسد و در حقیقت مردم این واکسن را تزریق کنند، مقدار زیادی ایمنی عمومی در جامعه ایجاد خواهد شد و شاهد کاهش تلفات خواهیم بود.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از موارد مهم رسانه‌ای در حوزه کرونا، تشویق مردم به واکسن و پاسخگویی به برخی شبهات در فضای مجازی در مورد اهمیت و کارایی آن است.  

نبی زاده ادامه داد: در هر صورت ویروس کرونا بیماری ناشناخته‌ای است و درست است که دامنه بشری با آن درگیر است اما با توجه به سویه‌ها و شکل‌های جدید تصویر روشن و شفافی از همه ابعاد این بیماری وجود ندارد؛ آنچه که مهم است این است که حساسیت مردم را برای استفاده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالا ببریم که مهم ترین مسئله در کنار واکسن برای حفاظت جامعه در مقابل این بیماری است.

وی با بیان اینکه پروتکل‌ها مشخص و معلوم و برای هر ساختاری تعریف شده است، تصریح کرد: ماسک تا زمانی که متخصصان اعلام کنند به یک ایمنی عمومی رسیده‌ایم باید استفاده شود و فاصله گذاری اجتماعی در نشست‌ها، اجتماعات و دورهمی‌ها نیز ضروری است.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی تصریح کرد: هنوز باید از سفرهای غیرضروری جلوگیری کنیم تا ایمنی عمومی به سطح مطلوب رسیده و کنترل عمومی ملی و جهانی ایجاد شود.

نبی زاده با بیان اینکه لازم است حساسیت مردم را در سطح مناسبی برای توجه به ابعاد کرونا نگه داریم تا مردم  از عادی انگاری فاصله بگیرند، اظهار کرد: اکنون بازگشایی‌هایی در حوزه مدارس و دانشگاه‌ها داریم ولی همه این گشایش‌ها منوط به رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن است تا بتوانیم این بیماری را از سر بگذرانیم؛ شناخت  سویه جدید کرونا نیازمند بررسی‌های بیشتری است.

وی بیان کرد: در جلسات کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی در طئل این دوسال اقدامات مناسب تعریف شده و خواهد شد و در حدود 90 جلسه این کمیته در سطح استان و ده‌ها جلسه در سطح شهرستان‌ها براساس راهبردها و مصوبات ستاد ملی برنامه ریزی‌هایی صورت می‌گیرد.

نبی زاده با بیان اینکه با تاکید بر دوری از عادی انگاری و تشویق به تزریق واکسن، ادامه داد: براساس دستورالعمل‌هایی که ستادهای ملی و استانی دارند، ارائه تولیدات محتوایی و گسترش این تولیدات برای اقناع‌سازی سیاست اصلی ماست.

وی با بیان اینکه باتوجه به سیاست‌هایی که در ستاد ملی و استانی داریم حتما اقداماتی با توجه به آخرین بررسی‌ها در هر دوره از پیک شیوع انجام می‌شود، یادآور شد: رسانه‌ها نیز نقش خود را از ابتدای شیوع کرونا به خوبی ایفا کرده‌اند که امیدواریم این هم افزایی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400090806083
  • خبرنگار :