مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز:

دانشگاه در عمل باید مأموریت‌های خود را به انجام برساند

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز گفت: دانشگاه در عمل باید با جامعه، صنعت و سایر حوزه‌ها با توجه به مخاطبان اثرگذار خود تعامل داشته باشد و مأموریت‌هایش را در جامعه به انجام برساند.

دکتر مجید عاقل با گرامیداشت هفته کارآفرینی در جمع تعدادی از کارآفرینان این شهرستان با تأکید بر نقش مهم دانشگاه در توسعه افزود: تلاش ما تغییر نگاه دانشگاه‌ به کارآفرینی است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی و تبدیل آن به یک امر مهم در ایجاد اشتغال‌زایی و ثروت آفرینی به شرایط سخت کارآفرینان در اقتصاد امروز کشور اشاره کرد و گفت: مرکز آموزش عالی کاشمر و در کنار آن مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با ارتباط مستمر و مؤثر با صنایع مختلف برای رفع نیازهای بازار کار علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی و استارتاپ‌‎ها تلاش دارد در راستای مهارت آفرینی نقش‌داشته باشد.

وی بر لزوم وجود یک برنامه راهبردی در مسیر توسعه منطقه تأکید کرد و افزود: برای شکل‌گیری اکوسیستم کارآفرینی پیوند فضای دانشگاه با کارآفرینان در عرصه اجتماعی باید صورت بگیرد.

عاقل اظهار کرد: امروز توجه به کارآفرینی به عنوان یک راهبرد کلان مدنظر است و راه برون رفت از بحران‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی توجه به کارآفرینی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی دانشگاه در موضوع کارآفرینی افزود: ما با فعال کردن مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز طی دو سه سال اخیر تلاش داریم افراد را در معرض فرصت‌های کارآفرینانه قرار دهیم زیرا باور داریم در کنار فرد و ایده‌های او ایجاد محیط مناسب و سهولت در انجام  فرآیند کار در توسعه کارآفرینی اهمیت دارد از این رو به دنبال برگزاری استارتاپ‎‌های مختلف و کارگاه آموزشی در راستای کارآفرینی بوده‌ایم .

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز تصریح کرد: باید تلاش کنیم کارآفرینی به مقوله‌ای فردی تلقی نشود بلکه شبکه‌ای از روابط اجتماعی برای رشد و توسعه کارآفرینی شکل بگیرد و کارآفرینی یک پدیده اجتماعی تلقی شود زیرا کارآفرینی مهمترین منبع نوآوری، اشتغال‌زایی و توسعه است.

وی عنوان کرد: یکی از عواملی که در کنار کار و سرمایه به عنوان منبع رشد و توسعه اقتصادی مطرح است، وجود کارآفرینان با ویژگی‌های پیش برنده‌ای مانند خلاقیت و نوآوری است.

عاقل افزود: باید اکوسیستم کارآفرینی را به سمت یک هدف مطالبه گر و به عنوان یک ارزش فعال کنیم و در شرایطی که کارآفرینان با موانع زیادی روبه‌رو هستند نگاه جامعه را به کارآفرین تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز در کنار کارآفرینان منطقه آماده ارائه هر گونه خدمات مقتضی است تا مختصات کارآفرینی منطقه متناسب با زیست آن رشد یابد.

عاقل مهمترین برنامه‌های مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز را در راستای توجه به مقوله کارآفرینی و اهمیت بخشیدن به اکوسیستم کارآفرینی مواردی از جمله تامین مالی و بازاریابی و برندینگ و تعریف بازار فروش عنوان کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400090302522
  • خبرنگار :