مسئول بسیج دانشجویی لرستان:

مکتب بسیج همان مکتب امامین انقلاب است

مسئول بسیج دانشجویی لرستان گفت: مکتب بسیج همان مکتب امامین انقلاب است.

میلاد شرفی امروز یکم آذرماه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج و سالروز تأسیس بسیج دانشجویی، اظهار کرد: بی‌شک مهم‌ترین مدل حکمرانی در جهان امروز مکتب بسیج است یعنی ما با مکتب بسیج می‌توانیم حکمرانی بر پا کنیم که برپایه حکمرانی الهی است.

وی تصریح کرد: در جهان امروز، در جهانی که متکی بر تمدن غرب و متکی بر جهانی است که انسان‌محوری و ایدئولوژی‌های اومانیستی را به خدامحوری و حکومت برپایه دین ترجیح داده و این تقابل بسیار مهمی بوده تقابل نظام فکری اجتماعی سیاسی فرهنگی بسیج در مقابل نظام فرهنگی سیاسی تمدن غرب که همان تقابل حق و باطل است.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان با بیان اینکه مکتب بسیج همان مکتب امامین انقلاب است، افزود: مکتب بسیج نمود کاملی است از مکتب اسلام ناب که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی آن را در قرن اخیر ارائه کردند.

شرفی خاطرنشان کرد: توحید و خداباوری و حکومت بر پایه دین از اصول مکتب اسلام است که سرلوحه حرکت اعتقادی بسیج است.

 وی نفی سلطه و یاری رساندن به مظلومین را از دیگر اصول مکتب بسیج دانست و با برشمردن ایستادگی بسیج در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی به پیروزی‌های نهاد بسیج و جبهه مقاومت در چهار دهه اخیر پرداختند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان با بیان اینکه این ایستادگی در تقابل نظام سلطه هم به دلیل به وجود آمدن مکتب مبارک بسیج است، اضافه کرد: مصداق حوادث چند دهه اخیر را می‌بینیم و پیروزی‌های چند دهه اخیر را می‌بینیم و ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار را می‌بینیم این اسلام اسلامی است که بسیج بر روی آن بنا شده است.

شرفی بیان کرد: معنویت بسیجیان از اصول مهم دیگر مکتب بسیج است و نمود آن در خدمت‌رسانی به مردم، مستضعفین و نیازمندان را می‌توانیم ببینیم.

وی به حضور اقشار مختلف بسیج در بحران‌هایی همچون سیل و زلزله و خسارات نشات گرفته از ویروس منحوس کرونا برای خدمت‌رسانی به مردم پرداختند و با اشاره به تبدیل کردن تهدیدات به فرصت‌ها توسط بسیجیان از خدمات فراگیر بسیج در حوزه‌های تخصصی برای پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف مصادیقی را بیان کردند.

 مسئول بسیج دانشجویی لرستان بصیرت را از ویژگی بارز بسیجیان دانست و افزود: بسیجی فرزند زمانه خود است و اسیر فریب و نیرنگ فتنه‌های نمی‌شود و در زمان نیاز با ورود با بصیرت خود سایه جنگ و فتنه‌های شوم را از سر ملت و نظام اسلامی برمی‌دارد.

شرفی به حضور شگفت‌انگیز در جبهه‌های حق علیه باطل و برچیدن بساط فتنه‌های چند دهه اخیر مانند فتنه‌های تحمیلی استکبار در سال‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ اشاره کرد.

وی به موضوع مطالبه گری و شاخص‌های آن پرداخت و با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در جهت برافراشتن مطالبه گری توسط آحاد بسیجیان خصوصاً دانشجویان انقلابی، اظهار کرد: البته باید توجه داشت که مطالبه گری باید بر پایه اخلاق، منطق و عقلانیت باشد. توهین و افترا و ناسزا را از مطالبه گری و عدالت‌خواهی به دور دانست و همه را به پرهیز کردن از این موارد توصیه کردند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان ادامه داد: اگر میگوییم که مطالبه گری باید برپایه منطق باشد یعنی ادله و برهان علمی و داشته باشد و البته باید برپایه عقلانیت باشد یعنی اینکه نه‌تنها به یک آسیب و مسئله هشدار دهد بلکه مطالبه گر با جوشش و مطالعه و همت به دنبال ارائه راه‌حل‌های اجرایی و علمی برای آن مشکل و مسئله باشد.

شرفی عنوان کرد: برخی موارد مشاهده می‌شود که گروهی، جمعی و اشخاصی برای نفع شخصی و گروه خود دست به مطالبه گری می‌زنند که این اشتباه و باطل است و باید منفعت همگانی و برپایه حق مدنظر باشد.

وی نخبگان جامعه و اصحاب رسانه را دعوت به مطالبه گری کرد و خواستار بسط و گسترش عدالت‌خواهی در لایه‌های مختلف جامعه شدند و اظهار کرد: همه باید کار کنند منتظر نباشیم یک نفر دیگر بیاید و کار مطالبه گری را انجام دهد به‌طور مثال صبر کنیم تا از تریبون نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه یک مطالبه گری را انجام بدهد، صبر کنیم یک نماینده استان در مجلس مطالبه گری را برای مردم یک استان انجام دهد این‌ها خوب است ولی کفایت نمی‌کند ما باید مطالبه گری را بسط بدهیم و آن را به دست تک‌تک نخبگان این جامعه بدهیم تا بتوانیم در مقابل هر تبعیض و فساد مقابله کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان با ابراز امیدواری به آینده نظام بیان کرد: برای این امید دلایل منطقی، علمی و محکمی داریم و مهم‌ترین آن این است که ظرفیت‌های نظام بسیار بیش از مشکلات آن است که با تدبیر از آن عبور خواهیم کرد. البته شرط عبور همان توصیه رهبری انقلاب بر تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی است.

شرفی به مسئولین توصیه کرد که جلسات متعددی را با جوانان متخصص انقلابی برای عبور از مشکلات جامعه داشته باشند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400090100887
  • خبرنگار : 50176