پیش بینی آخر هفته بسیار ناسالم برای اصفهان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، وضعیت هوای بسیار ناسالم را برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته پیش بینی کرد و گفت: شاخص‌های کیفیت هوا در این دو روز به ۲۰۰ و بسیار ناسالم می‌رسد، مگر اینکه تمهیداتی برای کاهش تولید آلاینده‌ها پیش بینی شود تا شاخص کیفیت هوا در همان اعداد ناسالم برای عموم باقی بماند.

آسیه آقایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه نقشه های هواشناسی بیانگر گذر موجی تا اوایل وقت فردا و سپس استقرار جوی نسبتا پایدار بر روی استان است، اظهار کرد: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به صورت قسمتی تا نیمه ابری و مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید، بارش به ویژه در جنوب و غرب استان و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه سانتیگراد کاهش پیدا می کند، گفت: امروز حداکثر دمای هوای اصفهان به ۱۴ درجه سانتیگراد می رسد و حداقل دمای هوای فردا صبح ۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، افزود: طی ۲۴ ساعت آینده خور و بیابانک با ۱۸ درجه سانتیگراد گرم ترین و بوئین و میاندشت با منهای ۲ درجه سردترین نقطه استان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای اصفهان از روز جمعه تاکنون، توضیح داد: وقتی مه با غبار آلودگی در شهر آمیخته می شود، یکدیگر را تشدید می کند، اما اگر مه نباشد شاخص آلودگی تا این اندازه بالا نمی برد. باتوجه به اینکه فردا رطوبت زیاد است انتظار داریم از فردا شاخص های آلودگی در اصفهان بالاتر رود.

آقایی با اعلام اینکه صبح چهارشنبه و پنجشنبه این هفته وضعیت ناسالم هوا برای عموم را خواهیم داشت، گفت: آخر هفته هوا سردتر می شود و پایداری هوا را هم داریم که باعث می شود شاخص‌های کیفیت هوا به ۲۰۰ و بسیار ناسالم برسد، مگر اینکه تمهیداتی برای کاهش تولید آلاینده ها پیش بینی شود تا شاخص کیفیت هوا در همان اعداد ناسالم برای عموم باقی بماند، در غیر این صورت به وضعیت بسیار ناسالم می رسد.

وی با اشاره به اینکه امروز هم شاخص های آلودگی هوا در اصفهان بالا بود، افزود: در روزهای گذشته شاخص های کیفیت هوا در برخی ساعات به ۲۰۰ و بسیار ناسالم رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بارش و وزش باد در بعد از ظهر امروز در شهر اصفهان کمی شرایط را بهتر می کند، گفت: از صبح فردا دوباره شرایط پایداری هوا، شاخص های آلودگی را بالا می برد که تا پایان هفته ادامه دارد و روز جمعه پیش بینی می شود سامانه جدیدی وارد استان شود.

وی به بارش ها در ۲۴ ساعت گذشته در استان اشاره و اظهار کرد: در فریدونشهر ۵۸ میلیمتر باران و ۱۵ سانتی متر برف، در بوئین و میاندشت ۳۴ میلیمتر باران، چادگان ۱۱ میلیمتر، خوانسار ۲۸، داران ۲۲، سمیرم ۱۸، گلپایگان ۱۰ میلیمتر و سایر نقاط استان بارش های اندکی گزارش شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400090100608
  • خبرنگار :