جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خبر داد

اجرای برش سند ۱۰ ساله راهبردی بسیج در استان زنجان

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: برش استانی ۱۰ ساله راهبردی بسیج در زنجان اجرا می‌شود.

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی ظهر امروز (۳۰ آبان‌ماه) در جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج که در سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: بسیج به عنوان پاره تن انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و اقتصادی و در استای اهداف نظام، خدمات‌رسانی به مردم و توسعه کشور نقش‌آفرینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اولین موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بحث علم و دانش است، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به مباحث علمی، وظیفه جامعه بسیج نیز در این حوزه سنگین‌تر است و برنامه‌هایی را در همین راستا تدارک دیده که نمونه آن‌ها در جشنواره جهادگران علم و فناوری شاهد هستیم.

این مسئول با اشاره به تدوین سند ۱۰ ساله راهبردی بسیج در بخش‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، بسیج سازندگی و سایر موارد، ادامه داد: برش استانی این سند نیز ابلاغ شده و به دنبال اجرایی کردن آن هستیم چرا که بسیج همواره کمک‌حال دولت بوده و خدمات بسیاری را انجام داده است.

طهماسبی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بخش بسیج علمی، تصریح کرد: در کارگروه علمی و فناوری بسیج ۲۰۰۰ نفرخدمت ارائه شده است. برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی با همکاری جهاددانشگاهی زنجان، حمایت‌های مادی و ملموس، ارائه تسهیلات بلاعوض، همکاری و معرفی ۳۰ طرح برای تجاری‌سازی از خدمات دیگر این کارگروه به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین یک مرکز رشد جدید با ۱۰ طرح دانش‌بنیان در زنجان راه‌اندازی شده است و تاسیس یک مرکز رشد در خدابنده نیز در دستور کار قرار دارد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به همکاری و هم‌افزایی بسیج با مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی، یادآور شد: تشکیل و راه‌اندازی ۱۰۰ هسته علمی و پایگاه و برگزاری همایش جهادگران علمی و فناوری از دیگر دستاوردهای کارگروه علمی است. کسب رتبه نخست معاونت علمی و پژوهشی و دو طرح برتر و کسب رتبه برتر بسیج دانشجویی از دیگر افتخارات مهم در استان به‌شمار می‌رود.

گفتنی است در پایان این مراسم از جهادگران برگزیده حوزه علم و فناوری بسیج استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400083023623
  • خبرنگار : 50165