کرونا، تشخیص اچ‌.آی‌.وی را تحت تاثیر قرار داد

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: یکی از برنامه‌هایی که به‌شدت تحت تاثیر پاندمی کووید ۱۹ قرار گرفته فعالیت‌های تشخیص و شناسایی موارد مبتلا به اچ.آی.وی است.

مهندس حمید حبیبی‌نیا اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی ایدز با شعار "اجازه نمی‌دهیم کرونا برنامه مراقبت اچ.آی.وی را تحت تأثیر قرار دهد"، کمپین اطلاع‌رسانی و تست اچ.آی.وی به مدت یکماه از تاریخ ۲۰ آبان لغایت ۲۰ آذر، تحت عنوان " من نیز آزمایش تشخیص اچ.آی.وی را انجام می‌دهم" در حال اجرا است.

وی افزود: به‌منظور اطلاع‌رسانی مناسب و ترغیب به انجام تست و مشاوره در این خصوص فعالیت‌های مختلفی شامل راه‌اندازی دو پایگاه ثابت جهت انجام تست و مشاوره اچ.آی.وی ، راه‌اندازی یک پایگاه سیار با استفاده از ماشین اورژانس اجتماعی بهزیستی، نصب بنر حاوی پیام‌های مرتبط با اچ.آی.وی با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر و چاپ مطلب مرتبط با اچ.آی.وی در نشریات داخل استان اجرایی خواهد شد.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تصریح کرد: همچنین سایر فعالیت‌های قابل انجام در این زمینه شامل پخش تیزر مرتبط با ا اچ.آی.وی از طریق مرکز خدمات جامع سلامت، انجام بیماریابی با تست تشخیص سریع اچ.آی.وی در کمپ‌های ترک اعتیاد و استفاده از ظرفیت خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ حبیبی نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیماری ایدز هیچ‌گونه درمان شناخته‌شده‌ای ندارد؛ هیچ واکسنی برای آن کشف نشده است و هیچ روش اثبات‌شده‌ای نیز برای از بین بردن قدرت آلوده‌کنندگی ناقلان ویروس HIV یافت نشده است، بنابراین تا این زمان تنها راه‌حل مشکل ایدز «پیشگیری» است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400082922727
  • خبرنگار : 50448