مجید یزدان پناه امروز(25 آبان) در نشست طرح تجهیز کتابخانه های مدارس در کرمانشاه با تاکید بر اهمیت بروز رسانی کتابخانه های مدارس، اظهار کرد: باید کتابخانه های مدارس بروزرسانی شده و کتاب های هر مدرسه بر اساس رده سنی دانشآموزان آن مدرسه ساماندهی شوند.
یزدان پناه اضافه کرد: اگر سری به کتابخانههای مدارس بزنیم، دور از انتظار نیست که مثلا کتابهای فلسفی را در قفسه کتابخانه های مدارس مقطع ابتدایی و یا کتاب های رده سنی کودکان را در کتابخانه مدارس مقطع متوسطه اول و دوم ببینیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه کتاب ها در کتابخانه های مدارس خاک می خورند، ادامه داد: نه خدمتگزار مدرسه، نه معلمها و نه حتی مدیر مدرسه اهمیت زیادی برای کتابخانه های مدارس قائل نیستند و درب کتابخانه های مدارس هم اغلب قفل است.
وی تاکید کرد: کمتر مدرسهای وجود دارد که برای تجهیز کتابخانه اهمیت قائل شده و آن را هم به عنوان بخشی از برنامه آموزشی در نظر بگیرد، در حالیکه آموزش بدون دسترسی دانش آموزان به منابع آموزشی غیردرسی و خلاقانه امری ابتر و ناقص به شمار میرود.
یزدان پناه سپس با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در رشد فرهنگی جامعه، گفت: کتاب مبنای دانایی و دروازه آگاهی بوده و مهمترین ابزار انتقال تاریخ، تجارب و دانش و توسعه جوامع است، لذا باید هرطور شده در جهت کتابخوان بار آوردن افراد از سنین کودکی کار کنیم.
یزدان پناه ادامه داد: ضرورت دارد دانش آموزان را از دوران کودکی با کتاب آشنا کنیم تا در هجوم اطلاعات شبکه های اجتماعی، بازیهای کامپیوتری و برنامههای تلویزیونی، فرصتی برای اندیشیدن، گفتوگو، و شناخت خود پیدا کنند.
وی گریزی هم به رشد روز افزون ابزارهای ارتباط جمعی داشت و گفت: اگرچه امروزه تکنولوژی مهمترین رقیب کتاب و مطالعه است، اما نباید اجازه بدهیم رشد تکنولوژی ما را از کتاب خواندن دور کند.
انتهای پیام