معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تاکید کرد:

گذر فرهنگی، فضایی برای ارتقاء خلاقیت شهروندان

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: گذرهای فرهنگی بخشی از کالبد هنری شهر و فضایی برای ارتقاء خلاقیت شهروندان محسوب می‌شوند.

رضا نیازی، در دیدار با شهردار خرم‌آباد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب، اظهار کرد: با توجه به جلسات صورت گرفته با شهردار پیشین مرکز استان و پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه شهری، طرح ایجاد گذر فرهنگ و هنر مطرح و به‌عنوان یکی‌از طرح‌های پیشنهادی به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران ارسال شد.

وی با تأکید بر اینکه  گذرهای فرهنگی بخشی از کالبد هنری شهر و فضایی برای ارتقاء خلاقیت شهروندان محسوب می‌شوند، عنوان کرد: گذرها فرصتی برای برقراری ارتباط بی‌واسطه بین ارائه‌دهندگان خدمات فرهنگی و هنری با مصرف‌کنندگان هستند که مردم آن‌ها را به‌عنوان مقصد گذراندن اوقات فراغت و یا تأمین کالاها و ملزومات فرهنگی انتخاب می‌کنند.

نیازی تصریح کرد: در گذرهای فرهنگ و هنر مجموعه‌ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند و فضای بیرونی آن برای عرضه هنر خیابانی، هنرهای آیینی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن خرم‌آباد در بین ۳۶ شهر راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی پایتخت کتاب ایران، نیاز است در حوزه فرهنگی، ارتباطات و تعامل شهرداری با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر شده تا زمینه‌های انتخاب این شهر به‌عنوان پایتخت کتاب بیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: رسالت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت فرهنگی و هنری است و از آنجا که شهرداری خرم‌آباد ظرفیت‌های خوبی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد، انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری می‌تواند منجر به تأثیر بیشتر این فعالیت‌ها در سطح جامعه شود.

در ادامه این دیدار، سعید فتوحی، شهردار خرم‌آباد، اظهار کرد: از تمامی پروژه‌های فرهنگی و هنری که بتواند خرم‌آباد را بیش از گذشته به کشور معرفی کند حمایت می‌کنیم.

وی افزود: در راستای ایجاد فرهنگ‌سرا در شهر خرم‌آباد  تلاش‌های خوبی صورت گرفته اما وجود سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این راه می‌تواند ما را سریع‌تر به نتیجه مطلوب برساند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400082519893
  • خبرنگار : 50176