پوشش واکسیناسیون گروه‌های هدف در شهرستان زنجان چگونه است؟

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: تاکنون ۹۷ درصد کادر درمان، ۸۹ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال، جمعیت بالای ۱۸ سال ۵۲.۳ درصد در زنجان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

محمود حریری ظهر امروز (۲۲ آبان‌ماه) در ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در فرمانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه طی اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با بیماری کرونا تا حد زیادی آسیب‌های ناشی از این بیماری را در استان زنجان به کمترین حد رسانده‌ایم، اظهار کرد: در ۲ هفته منتهی به آبان‌ماه، روند کلی بر روی کاهش میزان موارد بیماری کرونا و موارد مثبت بوده به طوری که در هفته دوم آبان‌ماه ۲۵۱۹ مورد پی‌سی‌آر با ۷۵۱ مورد مثبت و در هفته سوم آبان‌ماه ۲۳۲۷ پی‌سی‌آر با ۴۶۷ مورد مثبت رسیده و درصد موارد مثبت از ۲۹.۸ به ۲۰.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی در رابطه با رهگیری بیماران کرونایی در شهرستان زنجان، افزود: میزان رهگیری در هفته دوم آبان‌ماه ۱۹۳۳ مورد نمونه‌گیری شده که از این تعداد ۳.۷ درصد مثبت شده و در هفته سوم به ۵.۳ درصد رسیده است که نشان از افزایش میزان رهگیری بوده که فرصتی برای شناسایی موارد جدید بیماری است.

این مسئول با بیان اینکه در جمعیت بالای ۶۰ سال، شاهد پوشش ۹۳.۶ درصدی واکسیناسیون در نوبت اول و در نوبت دوم ۸۹ درصد هستیم، تصریح کرد: در جمعیت بالای ۱۸ سال شاهد پوشش ۷۸.۲ درصدی واکسیناسیون در نوبت اول و در نوبت دوم به ۵۲.۳ درصد هستیم که تا پایان آبان‌ماه وضعیت بهتر خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: در جمعیت بالای ۱۸ سال، شاهد پوشش ۸۴.۹ درصدی واکسیناسیون در نوبت اول و در نوبت دوم به ۶۶.۱ درصد هستیم و در جمعیت بالای ۱۲ سال ۸۴ درصد در نوبت اول و ۶۳.۸ درصد در نوبت دوم پوشش داده شده است.

حریری با بیان اینکه واکسیناسیون جمعیت ۱۲ الی ۱۸ سال (دانش‌آموزی) ۸۰.۷ درصد پوشش نوبت اول و ۵۰.۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا دریافت کردند، خاطرنشان کرد: ۹۷ درصد کادر درمان واکسینه شدند و ۱۶.۴ درصد دز یادآور واکسن کرونای خود را دریافت کردند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400082217113
  • خبرنگار : 50167