سایه شوم کرونا از آسمان آموزش عالی اردبیل رانده شد

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی مدیریت صنعتی اردبیل گفت: سایه شوم کرونا از آسمان آموزش عالی در استان اردبیل رانده شد.

اسماعیل صبوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نیمسال پاییز ۱۴۰۰ مصادف با ترم آخر دانشجویان ورودی‌های بهمن ۱۳۹۸ بود، دانشجویانی که در آن نیمسال برای مقطع کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته مراکز آموزش عالی کشور ثبت‌نام و پذیرش شده‌اند همواره بیم آن داشتند که این نیمسال نیز بدون نشستن بر صندلی دانشگاه به پایان برسد.

وی اضافه کرد: این گروه از جویندگان علم ترس از این داشتند که بدون اینکه ساعتی در پای کلاس درس استادی نشسته باشند مدرک فوق‌دیپلم یا کارشناسی ناپیوسته اخذ کنند.

به گفته صبوری، سرانجام پس از حدود ۵۵۵ روز از اعلام رسمی تعطیلی و تعلیق فعالیت حضوری مراکز آموزشی تحت تأثیر پاندمی کرونا در سطح کشور و استان اردبیل (روزهای اول اسفندماه ۱۳۹۸) که با فراز و نشیب‌هایی در نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی مواجه بود، چشم دانشجویان به جمال کلاس‌ها روشن شد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی مدیریت صنعتی اردبیل اضافه کرد: در اوایل به‌صورت تعطیلی مطلق تا اطلاع ثانوی و بعدها با ماندگاری کرونا به‌صورت آموزش آفلاین و آنلاین در بسترهای متعدد فضای مجازی و به همراه مشکلات و معضلات و محدودیت‌ها مختلف اینترنتی و قطعی مکرر صدا و تصویر و برق رفتگی و ... ادامه یافت و با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ نیز سایه شوم کرونا بر آموزش عالی کشور سایه افکنده بود که با تلاش‌ها و رایزنی‌های رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در کارگروه مدیریت بحران کرونا در استان و ارائه دلایل منطقی و استدلال ضرورت برگزاری کلاس‌های حضوری مراکز علمی کاربردی و بازگشت دانشجویان به کلاس‌های درس حضوری، در نهایت برای ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰ مجوز برگزاری کلاس‌های حضوری مراکز علمی کاربردی استان اردبیل اخذ شد.

صبوری ادامه داد: مرکز آموزش علمی کاربردی مدیریت صنعتی اردبیل با کادر مجرب آموزشی و مدرسین توانمند و دانشجویان علاقه‌مند در رشته‌های حسابداری، مدیریت، بیمه، بورس، بازاریابی و کسب‌وکار در مقاطع کاردانی و کارشناسی، کلاس‌های حضوری خود در دوره کرونا را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز کرد.

وی اظهار کرد: تمامی کلاس‌های عملی و واحدهای درسی عملی مراکز آموزش علمی کاربردی استان در طول ایام کرونا در نیمسال‌های گذشته نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بسته به شرایط اجتماعی حاکم، به‌صورت نیمه‌حضوری برگزار می‌شد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی مدیریت صنعتی اردبیل تصریح کرد: تمامی اساتید و دانشجویان در زمان ورود به مرکز ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون و نیز استفاده از ماسک در طول برگزاری کلاس‌ها و رعایت سایر موارد پروتکل‌های بهداشتی کرونا ویروس می‌باشند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400082216447
  • خبرنگار : 50428