ثبت نام پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی "مدهامتان" در همدان آغاز شد

مسئول کانون فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از آغاز ثبت‌نام پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی "مدهامتان" در این استان خبرداد.

حمیدرضا ناهیدی‌فر، امروز در نشست خبری پانزدهمین دوره قرآنی "مدهامتان" گفت: ثبت‌نام از ۱۵ آبان‌ماه آغاز شده و برای این دور از مسابقات بخش‌های مختلفی در کانون های مساجد پیش‌بینی شده است و تا ۳۰ آذرماه سال جاری امکان ثبت‌نام برای متقاضیان وجود دارد.

ناهیدی‌فر ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان اصلی پایگاه های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قران، مردم و کشف استعداد های مردمی را از هدف های برگزاری این دوره از مسابقات  دانست.

 وی خاطر نشان کرد:مخاطبانی که در برگزاری این مسابقات مورد توجه هستند، کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند و در سه رده سنی  زیر هفت سال، هفت تا ۱۶ سال و در حوزه جوانان رده سنی ۱۷تا سی سال به رقابت می‌پردازند.

این فرد مسئول ادامه داد: این دوره از مسابقات از دو بخش رقابتی و بخش‌های ویژه تشکیل شده است که در بخش رقابتی در ۱۰ رشته شرکت وبه رقابت می‌پردازند.

ناهیدی‌فر ازرشته‌های بخش رقابتی گفت و تصریح کرد: قرائت تحقیق،  قرائت تقلیدی، مفاهیم قرآن کریم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل قران کریم و جزء سی قرآن کریم، مکبری،  قرائت نماز و در انتها بخش استعداد یابی است که همه قسمت، در بین دو جنسیت خواهران و برادران به رقابت می‌پردازند.

وی از آیین نامه پیش بینی شده برای این دوره از مسابقات صحبت کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، پیش بینی های خوبی برای بهره مندی از فضای مجازی  به صورت ارسال فایل برای اجرای این دوره از مسابقات شده است که از  دیگرگزینه های شیوه نامه اجرایی، در صورت مساعد شدن شرایط کرونا این مسابقاب به صورت حضوری برگزار شود.

 مسئول کانون فرهنگی و هنری مساجد به بخش ویژه این دوره از مسابقات اشاره کرد وادامه داد:بخش استعداد یابی ویژه کودکان زیر هفت سال است که کمتر به این سنین توجه شده و همچنین توجه ویژه به جلسات سنتی قرآن کریم از بخش های این مسابقات است.

 وی افزود:امیدواریم با حضور خوب شرکت کنندگان، در نیمه اول دی ماه سال جاری مرحله استانی این دوره مسابقات برگزار شود، قابل ذکر است دوره کشوری این مسابقات در اردیبهشت سال ۱۴۰۱در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.

ناهیدی با تاکید مردم نهاد بودن کانون فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد:از همه کانون ها دعوت می‌شود همانند سال های گذشته، این دوره از مسابقات را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه در اسلام هیچ بن بستی برای انسان وجود ندارد افزود: باید برای حل مشکلات و ناچاری‌ها به ائمه و اهل بیت رجوع کرد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد،  فضاهای امن در حکومت اسلامی، برای وصل کردن مردم به قرآن است.

این فرد مسئول با اشاره به ارتباط گیری مردم با قرآن  ادامه داد:در همین راستا کانون فرهنگی و هنری مساجد بر اساس قسمتی از وظایف خود اقداماتی از جمله "رویداد ملی فهما" انجام داده است که در حال حاضر در کانون ها فعال است.

وی با اشاره به "رویداد ملی فهما" ادامه داد: این رویداد مخفف فرهنگ و هنر مساجد ایران است که در ۵۹۴ کانون فرهنگی وهنری مساجد استان همدان، فعال است و در سه شبستان فرهنگ، هنر و فناوری مشغول فعالیت است که در شبستان فرهنگ، طرق نور به صورت ویژه در حال ثبت و ضبط فعالیت‌های قرآنی در کانون ها است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400081915177
  • خبرنگار :