مدیر عامل شرکت گاز استان:

۹۰ درصد مشترکین گاز طبیعی خراسان رضوی مشمول تخفیف گازبها شدند

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این مطلب که طرح تشویقی مدیریت مصرف گاز طبیعی از دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شده، گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۹۰ درصد مشترکین بخش خانگی و عمومی این استان از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.

حسن افتخاری اظهار کرد: خراسان رضوی دارای ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار مشترک گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی است که از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک معادل ۹۰ درصد از بخشودگی یا تخفیف گازبها استفاده کرده‌اند.

وی افزود: مطابق مصوبه هیات وزیران در سال گذشته، گازبها و کلیه هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی مشترکین کم مصرف با الگوی تعیین شده در سکونتگاه‌های دائمی شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه‌های عشایری از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ رایگان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: الگوی مشترکین کم‌مصرف در تمام شهرهای استان خراسان رضوی از نیمه فرودین تا نیمه آبان‌ هر سال ۴۵ متر مکعب در ماه و در فصل سرد سال یعنی از نیمه آبان‌ماه تا نیمه فرودین سال بعد ۲۰۰ متر مکعب در ماه است. این یک پاداش برای خانواده‌هایی است که در مدیریت مصرف مشارکت می‌کنند.

افتخاری ادامه داد: مشترکین گاز طبیعی هم که مصرف آن‌ها در سال نسبت به مدت مشابه ۲ سال قبل به میزان ۱۰ درصد کاهش پیدا کند، مشمول تخفیف ۱۵ درصدی به عنوان پاداش صرفه‌جویی خواهند شد.

وی میزان مصرف گاز طبیعی ایران را در مقایسه با دیگر کشورهای سردسیر جهان بسیار بالا عنوان کرد و گفت: این موضوع در ۲ بخش قابل بررسی است. بخش اول تاسیسات و تجهیزات گازسوز و بخش دوم فرهنگ مصرف است. به عنوان مثال بخاری‌های موجود در بازار به طور میانگین روزانه حدود ۱۰ مترمکعب گاز مصرف می‌کند که علاوه بر این موضوع بسیار مهم ارتقای راندمان بخاری‌ها هم که متاسفانه از گذشته مغفول مانده است. می‌توان با خاموش کردن یک بخاری در طول روز تا ۱۰۰ متر مکعب در مجموع مصرف گاز طبیعی هر ماه صرفه‌جویی کرد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: در سامانه‌ موتورخانه و پکیج نیز جدای از مباحث مرتبط با بهینه سازی و ارتقای راندمان موتورخانه ها که به صورت جدید در دستور کار قرار دارد، کاهش ۲ درجه‌ای دمای محیط می‌تواند موجب صرفه‌جویی ۶ درصدی گاز طبیعی مشترکین می‌شود.

 افتخاری گفت: استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، توجه به برچسب انرژی، عدم استفاده از شومینه به دلیل راندمان و ایمنی پایین، نصب پرده روی پنچره ها و درب ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درب‌ها، عایق‌کاری لوله‌های‌ آب گرم موتورخانه مرکزی و بستن خروجی کانال های کولر در زمستان از راهکارهای کاهش مصرف گاز طبیعی در روزهای سرد است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی، وی خاطرنشان کرد: تمام مشترکین گازطبیعی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.egas.ir و درج شماره اشتراک نسبت به مشاهده میزان مصرف خود در سال های قبل اقدام کرده و با به کار گیری دستورالعمل‌های گفته شده، از مزایایی طرح ملی گازبهای رایگان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400081914677
  • خبرنگار : 50356