پیشنهاد ولید جنبلاط برای حل بحران میان لبنان و شورای همکاری خلیج فارس

رئیس حزب "سوسیال ترقی‌خواه لبنان" راه حل بهبودی روابط بیروت و برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و در رأس آنها عربستان را در گرو استعفای وزیر اطلاع رسانی کشورش دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه در سخنانی با اشاره به بحران شکل گرفته در روابط بیروت و برخی اعضای شورای همکاری خلیج فارس بخاطر اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان و انتقاد او از جنگ یمن، اظهار کرد: راه خروج فوری از بحران شورای همکاری خلیج (فارس) با برکناری جورج قرداحی و سپس عذرخواهی از کشورهای عضو این شورا است نه عکس آن که برخی خواستار آن هستند.

وی همچنین از موضع ریاست جمهوری لبنان در قبال این بحران انتقاد کرد.

جنبلاط افزود: "من با این نظریه که لبنان به حزب‌الله واگذار شده است موافق نیستم و عملکرد نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در این مرحله عالی است."

وی گفت: میان پرونده‌های بندر بیروت و رخدادهای "الطیونه" ارتباطی وجود ندارد است و اگر من جای سمیر جعجع، رئیس حزب «نیروهای لبنانی» بودم، از موافقت با تحقیقات خودداری نمی‌کردم اما او ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشد.

انتشار اظهارات رسانه‌ای جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که در آن جنگ یمن را «بیهوده» توصیف کرد، منجر به شکل گیری بحران در روابط لبنان و عربستان و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400081813909
  • خبرنگار : 71610