با حضور مسئولان استانی ؛

هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فعالیت خود را آغاز کردند

با برگزاری آیین اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل فعالیت اعضا در این دوره آغاز شد.

در مراسمی ۱۶ آبان که در ادامه کل راه و شهرسازی استان اردبیل برگزار شد، اعضای جدید هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی در رشته‌های مختلف با دریافت اعتبارنامه خود فعالیتشان را در دوره جدید آغاز کردند.

در این دوره ترکیب اعضا شامل طالب عبدی، دانش ستاری، فرهاد مبارکی، شهریار گلمحمدی، رقیه بهشتی در گروه عمران، جواد جهان‌مجیدی و ساحل شاهی زارع در رشته معماری، حسن تقی‌نژاد در رشته معماری و شهرسازی، یوسف ساجد در رشته گرافیک، حسین وثوقی و قادر سیم‌زن در رشته تأسیسات برقی، ساسان میرزارحیمی در رشته نقشه‌برداری و افشین ناصری و بهنام خوش‌باطن در رشته تأسیسات مکانیکی دوره سه ساله فعالیت خود را در نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل آغاز کردند.

در این مراسم معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: از اردیبهشت ماه امسال با تشکیل هیئت اجرایی و نظارت، فرآیند انتخابات نهمین دوره نظام مهندسی ساختمان در استان اردبیل آغاز شد و ما موفق شدیم در مهرماه برگزاری این رویداد را شاهد باشیم.

شهرام باباخانی به برگزاری الکترونیکی این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات این دوره بدون حاشیه و با نظم و امنیت کامل برگزار و جامعه مهندسان حضور پررنگی را در این دوره از انتخابات تجربه کردند.

وی کل اعضای نظام مهندسی ساختمان را در استان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ نفر در انتخابات شرکت کردند که مشارکت ۵۸ درصدی آنها را نشان می‌دهد.

معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: نسبت به دوره گذشته که میزان مشارکت ۳۶ درصد بود، در این دوره مشارکت خوبی را از سوی جامعه مهندسان شاهد بودیم که امیدواریم اعضای هیئت مدیره جدید بتواند کارها را به شکل شایسته به پیش ببرد.

باباخانی افزود: همکاران ما در این دوره تلاش خواهند کرد تا به عنوان بازوی فنی و کشور و استان فعالیت مناسبی را داشته باشند تا کیفیت ساخت و ساز ارتقا یابد.

در این مراسم رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل نیز به شرایط سخت کار در ۳ ساله گذشته و تلاش برای شفاف‌سازی مسائل اشاره کرد و ادامه داد:‌ در بخش ارجاع نظارت‌ها ما فعالیت خوبی را در دوره هشتم شاهد بودیم به گونه‌ای که ادامه این فرآیند می‌تواند به تقویت قوانین در بخش ارجاع و نظارت کمک کند.

انوری پوشش بیمه‌ای مهندسان و ارائه خدمات را در قالب نظام جامع الکترونیکی از دیگر اقدامات هیئت مدیره دوره هشتم اعلام کرد و گفت: ما سعی کردیم قانونمداری و استقلال سازمان نظام مهندسی را به شکل جدی پیگیری کرده و به ارتقا کیفی ساخت و ساز نیز کمک کنیم.

وی وجود ابهامات در قانون جدید را به ویژه در بخش تعارض و منافع یادآور شد و اظهار کرد: هنوز بخشنامه‌ای به صورت کشوری به سازمان نظام مهندسی استان ارجاع داده نشده و برخی ابهامات باید توسط هیئت مدیره جدید برطرف شده و امکان تقویت فعالیت‌ها در بخش نظام مهندسی استان فراهم آمده و ایرادات نیز رفع شود.

در این مراسم اعتبارنامه و حکم اعضای جدید هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل به آنها اعطا شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400081611900
  • خبرنگار :