دادستان زنجان خبر داد

پرونده متهمان شهرداری زنجان در مرحله تجدیدنظر

دادستان زنجان در مورد نتیجه پرونده متهمان شهرداری زنجان گفت: این پرونده منتظر رای دادگاه تجدیدنظر است.

حجت‌الاسلام محسن کرمی ظهر امروز (۱۵ آبان‌ماه) در حاشیه آیین تودیع و معارفه فرمانداران شهرستان زنجان، در جمع خبرنگاران در مورد پرونده متهمان شهرداری زنجان، اظهار کرد: این پرونده در پی اعتراض برخی افراد، به دادگاه تجدیدنظر رفته و منتظر نتیجه دادگاه تجدیدنظر هستیم و هنگامی که رای قطعیت پیدا کند، نسبت به اجرای احکام و مجازات اقدام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به پرونده ضمن قاطعیت باید نیز عادلانه باشد، ابراز کرد: وقتی برخی از متهمان پرونده نسبت به مفاد رای اعتراض داشته و سعی در ارائه ادله و ارائه مستندات دارند، ما نیز وظیفه داریم آن‌ها را استماع کنیم؛ یعنی عدالت‌طلبی و حفظ حقوق بیت‌المال نباید باعث شود که حقوق افراد را نادیده بگیریم.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه از بدو تشکیل پرونده تلاش بر این بوده که ضمن برخورد با فساد، حق افراد در لابه‌لای کار رسانه‌ای گم نشود، ادامه داد: وقتی متهمان اعتراضی دارند، قاعدتاً باید به این موضوع رسیدگی شود. برای این موضوع چندین جلد پرونده تشکیل شده بود که فقط کیفرخواست آن دارای بیش از ۶۰ صفحه بود و بررسی چند صفحه از آن‌ها به ساعت‌ها زمان نیاز دارد.

این مسئول همچنین در مورد علت قتل‌های اخیر و لزوم پیشگیری از جرائم تصریح کرد: تحلیل و بررسی پرونده‌ قتل‌های اخیر نشان می‌دهد که دلیل عمده بروز آن‌ها ضعف در کنترل خشم و هیجانات لحظه‌ای بود و اگر چند لحظه قادر به کنترل احساسات بودند، این اتفاقات نمی‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه مهارت گفت‌وگو در جامعه ضعیف است، تاکید کرد: اگر بتوان مهارت‌های فردی و اجتماعی را افزایش داد و با تدبیر، چند لحظه‌ای خشم و عصبانیت را کنترل کرد، شاهد این موارد نخواهیم بود. فرد در چالش‌ها اولین آسیب را به خود می‌زند که بعداً پشیمانی زیادی به بار می‌آورد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400081511377
  • خبرنگار :