فراخوان اتحادیه مشاغل سودان به نافرمانی مدنی طی هفته آتی

اتحادیه مشاغل سودان مردم را به از سرگیری نافرمانی مدنی علیه کودتای نظامی در این کشور فرا خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه مشاغل سودان با انتشار فراخوانی مردم را به از سرگیری نافرمانی مدنی در این کشور طی یکشنبه و دوشنبه هفته آتی فرا خواند.

در بیانیه اتحادیه مشاغل سودان آمده است: مشارکت گسترده در اجرای نافرمانی به معنای ایستادن در برابر هرگونه اقدام تنبیهی یا اقدامات خودسرانه است و همچنین به معنای موفقیت نافرمانی در دستیابی به اهداف خود در مقابل کودتاچیان است.

اتحادیه مشاغل سودان در ادامه از عزل برخی مقامات بخش خدمات مدنی سودان از سوی عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش این کشور انتقاد و تاکید کرد که این اقدامات تلاشی برای به عقب کشیدن عقربه‌های ساعت بوده و ادامه این رویکرد به معنای توانمندسازی مجدد کودتاگران است.

در این بیانیه تاکید شده است: قدرت ما در اتحاد و تداوم و تنوع بخشیدن به مقاومت مسالمت‌آمیزمان در برابر ستمگران و فرا رسیدن پیروزی است.

فرمانده ارتش سودان اوایل آبان ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده، شورای حاکم انتقالی را منحل، استانداران را برکنار و اجرای برخی بندهای سند قانون اساسی مرتبط با اداره مرحله انتقالی را معلق کرد.

چند ساعت پیش از اتخاذ این تصمیمات، مقامات موجی از بازداشت‌ها را به راه انداخته و نخست وزیر، وزیران، مسوولان و رهبران احزاب را دستگیر کردند.

در پی این اقدامات مردم در اعتراض به کودتای نظامی به خیابان‌ها آمدند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081410388
  • خبرنگار : 71610