/روی خط تئاتر/

آخر هفته به تماشای چه تئاتری برویم؟

در حال حاضر سه نمایش «اعترافات یک زندگی غیر معمولی»، «مترانپاژ» و «مهمانسرا» در سالن‌های تئاتر مشهد روی صحنه در حال اکران است.

پس از موج‌های متعدد کرونا و تعطیلی‌ فعالیت‌های هنری و نمایشی در شرایط قرمز کرونایی با بهبود شرایط از ابتدای آبان‌ ماه چراغ سالن‌های تئاتر مشهد روشن شده و در حال حاضر سه نمایش اعترافات یک زندگی غیر معمولی به کارگردانی سجاد خسروی‌کوچ، مترانپاژ به کارگردانی کیوان صباغ و مهمانسرا به کارگردانی سجاد جعفریان روی صحنه رفته‌ که تماشای آن‌ برای تعطیلات آخر هفته می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد.

در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم‌.

اعترافات یک زندگی غیر معمولی در پردیس تئاتر مستقل

نمایش اعترافات یک زندگی غیر معمولی به نویسندگی نوید ظریف‌کریمی و کارگردانی سجاد خسروی‌کوچ اقتباسی از متن «مرگ و دختر جوان» اثر آریل دورفمان است که تهیه‌کنندگی آن را نیز سجاد علی‌آبادی بر عهده دارد. این نمایش هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در پردیس تئاتر مستقل مشهد واقع در خیابان صارمی، حد فاصل میدان حافظ و صارمی ۵۰، پلاک ۷۸ روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش که به مدت ۵۰ دقیقه به روی صحنه می‌رود، آمده زنی در پی انتقام از فردی است که در زمان جنگ شکنجه‌گر وی بوده است. از بازیگران آن نیز می‌توان به یاسمن مومنی، سجاد علی‌آبادی، سیدرضا حسینی، محسن سپهری، سید ارسلان سیدالحسینی و مبینا وفایی اشاره کرد.

مترانپاژ در سالن اردیبهشت

نمایش مترانپاژ به کارگردانی کیوان صباغ، نویسندگی الکساندر وامپیلوف و تهیه‌کنندگی مهدی بندار هر شب از ساعت ١٩ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ٢٠ در سالن تئاتر اردیبهشت واقع در بولوار وکیل‌آباد، بولوار شهید باهنر، شهید باهنر پنج روی صحنه می‌رود. روایت داستان مترانپاژ در سال ۱۹۷۰ میلادی در اتحاد جماهیر شوروی اتفاق می‌افتد و در رابطه با یک هتل است که مدیر آن با یک مسافر درگیر می‌شود و آن را از اتاق بیرون می‌کند. این موضوع باعث ایجاد یک چالش می‌شود. در آن شرایط مشخص می‌شود که شغل آن مسافر مترانپاژ است اما در آن بین هیچ‌کس نمی‌داند که معنای مترانپاژ چیست.

از بازیگران این نمایش می‌توان به سعید صادقی، رضا عرفانی، جلال شهبازنژاد، سپیده کلالی، پائیز علی‌آبادی، مبین عطاری، دنیا رحیمیان، الهام یزدان‌پناه، رها پهلوان، علی دلدار، کوروش رحمانی و هانیه اسماعیل‌زاده اشاره کرد.

مهمانسرا در تماشاخانه خورشید

نمایش مهمانسرا به کارگردانی سجاد جعفریان، نویسندگی احسان فورجانی و تهیه‌کنندگی مبین روشندل، برداشتی آزاد از نمایش‌نامه «مهمانسرای دو دنیا» اثر اریک امانوئل اشمیت است و فاطمه جعفرزاده، امیر کسری باروت‌کوب، آیدا خانی، علی عشقی‌زاوه، سید محمد سادات، حمیده کارگر، سارا حسینی و نیکتا تبریزی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این نمایش در رابطه با فضایی میان این دنیا و دنیای دیگر است که خیلی راحت می‌توان آن را به شرایط ۲ سال گذشته تاکنون که کرونا در جهان رقم زد، مرتبط دانست.

نمایش مهمانسرا هر روز از ساعت ۲۰ و در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در ۲ سانس ۱۷:۳۰ و ۲۰ در تماشاخانه خورشید واقع در حد فاصل خیابان معلم ۲۸ و چهارراه دانش‌آموز روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400081309962
  • خبرنگار : 50404