معاون استاندار لرستان:

اقدامات حمایتی برای ساماندهی افراد بی‌سرپناه در دستور کار قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای ساماندهی افراد بی‌سرپناه در سطح استان شد.

محمود ثمینی در حاشیه کارگروه اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: جلسه امروز با پیگیری دو دستور کار بررسی مشکلات مراکز نگهداری متکدیان و بررسی عوارض اجتماعی ایام پسا کرونا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری کارگروه‌ها اتخاذ تصمیم قطعی و نهایی برای رفع مشکلات و معضلات است، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم برای انسان‌های بی‌سرپناه اعم از متکدی، معتاد متجاهر، در راه مانده و ... اقدامات حمایتی کوتاه‌مدت و بلندمدت را در دستور کار قرار داده و با جدیت اجرایی کنیم.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر دستگاه‌هایی که به‌موجب دستورالعمل موظف هستند و می‌بایست در این راستا انجام وظیفه نمایند، انتظار می‌رود سایر نهادها و دستگاه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات خود و خیرین در امر تجهیز این مراکز و هزینه‌های مراقبتی این افراد، مشارکت لازم را به عمل آورند.

ثمینی با بیان اینکه فرمانداران و شهرداران در خصوص ساماندهی مراکز مرتبط با امورات متکدیان، جمع‌آوری و طبقه‌بندی آن‌ها در گروه‌های مختلف اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اداره‌کل اوقاف، کمیته امداد و ... می‌توانند در این مشارکت، همراهی بیشتری را داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان در ایام کرونا ادامه داد: علیرغم همه تلاش‌های به‌عمل‌آمده، متأسفانه کرونا به کسب‌وکارها و حتی مشاغل خانگی آسیب وارد نمود که لازم است در این خصوص پژوهش‌های علمی انجام شود و بر اساس یافته‌های علمی اقدامات لازم به عمل آید.

پورسرتیپ مدیرکل امور اجتماعی نیز در این جلسه، اظهار کرد: در پی اجرای برنامه‌های دفتر امور اجتماعی استان، از مرکز نگهداری متکدیان خرم‌آباد و بروجرد بازدید به عمل آمد و بر اساس مشاهدات میدانی این دو مرکز شرایط استاندارد و امکانات کافی را برای پذیرش متکدیان ندارند.

وی ضمن قرائت بندهای دستورالعمل ساماندهی متکدیان، تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در اسرع وقت بر اساس شرح وظایف تعریف شده اقدام نمایند تا با توجه به بروز فصل سرما، این افراد در مراکز مورد نظر ساماندهی و سایر اقدامات حمایتی به عمل آید.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400081309717
  • خبرنگار : 50176