رئیس جهاد دانشگاهی با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دیدار کرد

رئیس جهاد دانشگاهی در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تولیدات فناورانه جهاد دانشگاهی مطابق با پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا است اکنون الگویی در عرصه های مختلف در کشور هستیم.

به گزارش ایسنا- دکتر حمید رضا طیبی در این دیدار افزود: در حوزه پزشکی تمرکز ما بر فناوری‌های نوین مثل ژن درمانی، ویروس درمانی درمان ناباروری و در درمان بیماری صعب العلاج با محوریت درمان سرطان‌ها است.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه گفت: اصولاً، حل اکثر مشکلات در حوزه داخلی، پیشرفت دانش‌بنیان کشور است؛ پیشرفتی که منجر به توسعه اقتصادی دانش‌بنیان و اقتدار اقتصادی کشور می شود.

دکتر طیبی در ادامه افزود: در حوزه های نفت در بحث ساخت مته های حفاری به این تکنولوژی در جهاد دانشگاهی رسیده ایم همچنین در بحث آبهای ژرف نیز تولید و ساخت مته های حفاری را انجام داده که می تواند در بحث استخراج آب های ژرف به کمک استان بیاید.

همچنین رییس جهاد دانشگاهی با تاکید بر ضرورت توجه به سیستان‌وبلوچستان، به تجربیات موفق و ظرفیت‌های ویژه جهاد دانشگاهی که امکان ارائه در استان دارد از جمله اصلاح نژاد دام؛ پژوهشکده گیاهان دارویی؛ فناوری‌های مربوط آب‌های ژرف؛ مراکز تخصصی مثل مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری اشاره نموده و برای در اختیار قرار دادن این ظرفیت‌ها به استان، اعلام آمادگی نمود و خواستار حمایت مسئولان استان و تأمین زیرساخت‌های لازم در این جهت شد.

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم و تشکر بابت حضور و توجه به استان، اظهار داشت: زمینه‌های مختلفی در سیستان‌وبلوچستان برای فعالیت جهاد دانشگاهی وجود دارد.

امام جمعه زاهدان ضمن اشاره به نشست قبلی با حضور رئیس سابق جهاد دانشگاهی استان، از عدم ارائه گزارش از اقدامات این مجموعه در جلسه مذکور گلایه کرد و اظهار داشت: در جلسه مذکور، مباحث راجع به طرح‌هایی بود که قصد اجرای آن وجود داشت نه اقداماتی که صورت پذیرفته بود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقاط قوت و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی، سفرهای بیشتر و توجه خاص مسئولان امر به سیستان‌وبلوچستان را خواستار شد و تاکید کرد: مسئولان استان باید زمینه را برای فعالیت جهاد دانشگاهی فراهم کنند.

آیت‌الله محامی ویژگی‌های مردم استان از جمله صبر، مهربانی و قدرشناسی را خاطرنشان نمود و ادامه داد: عقب‌ماندگی و محرومیت تاریخی در استان، مشکلاتی ایجاد کرده است که امیدواریم با اقدامات شما، مردم استان ثمرات روحیه جهادی را حس کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400081209552
  • خبرنگار : 50191

برچسب‌ها