درخواست نماینده سنقر از وزیر کشور برای تعیین تکلیف استانداران

نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور خواست که نسبت به تعیین تکلیف استانداران باقیمانده اقدام فوری کنید، چرا که کار در استان ها تعطیل شده و معطل مانده است

به گزارش ایسنا، سیدجواد حسینی کیا در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 13 آبان روز تجلیل از بصیرت و مجاهدت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام را  که امام راحل از آن تعبیر به انقلاب دوم کرد  گرامی می داریم.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: انتخاب و رای به شما رای به کار جهادی و انقلابی عمل کردن بود. انقلابی نگاه به خارج از کشور و شب و روز ندارد تا آسایش و امنیت مردم را تامین کند. آقای رئیس جمهور حتما می دانید شرایط امروز شرایط خوبی نیست، مشکلات اقتصادی و معیشتی، بیکاری و گرانی و تورم مردم را تحت فشار شدید قرار داده است، در عین آنکه دغدغه مردم دارید ولی گرانی های پی در پی و عدم نظارت و کنترل جدی، داد مردم را در آورده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس یازدهم یادآور شد: پَر کشیدن گوشت، مرغ و لبنیات از سفره مردم و تخم مرغ دانه‌ای 2 هزار تومان عملا سفره مردم را خالی کرده است. اگرچه این شرایط فلاکت بار حاصل دولت بی تدبیر و امید بود، اما تلاش مضاعف این دولت را می طلبد.

حسینی کیا از رئیس جمهور خواست که موضوع احداث مسکن، حمایت از تولید و ایجاد اشتغال را جدی بگیرد تا امید به جوانان و مردم بازگردد.

وی اظهار کرد: آقای رئیس جمهور در مذاکرات برجامی مراقب باشید بلای دولت قبل بر سر این دولت نیاید و به حرف های بدون تضمین آمریکا و اروپایی ها اعتماد نکنید، آنها جز توطئه و خیانت به چیزی فکر نمی‌کنند. نگاهتان به جوانان و داخل کشور باشد نه خارج از کشور.

نماینده مردم سنقر خطاب به رئیس جمهور گفت: برای بورس چاره اندیشی جدی کنید، سرمایه های مردم پودر شده و کسی هم پاسخگو نیست. به داد این قشر اعتماد کرده به نظام برسید.

حسینی‌کیا در تذکر به وزیر راه و شهرسازی، عنوان کرد: کندی دو بانده شدن راه سنقر به بیستون که قتلگاه است داد مردم را درآورده است، همچنین 130 کیلومتر راه خاکی روستایی مشکلات مردم آن سامان را افزون کرده است. آقای وزیر در شرایط سخت زمستان نان هم به سختی به برخی نقاط می‌رسد بنابراین نسبت به آسفالت این راه‌ها اقدام فوری و جدی کنید.

وی افزود: مطالبه جدی مردم اجرای طرح هادی در روستاهای این منطقه است که با کندی بسیار پیش می‌رود و شهرستان سنقر و کلیایی در استان کرمانشاه از پایین ترین نرخ در این حوزه برخوردار است، بنابراین نیازمند اعتبارات ویژه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر ارتباطات، گفت:: مطالبات مردم و دانش آموزان در این شرایط تحصیلی، اینترنت پرسرعت و آنتن دهی مناسب است، بخشی از مناطق سنقر و کلیایی از این نعمت محروم هستند.

وی در تذکری به وزیر نیرو بیان کرد: تصفیه خانه آب و فاضلاب سنقر به دلیل عدم اعتبار تعطیل شده است. این مطالبه به حق مردم را اجابت کنید و با تخصیص اعتبار لازم نسبت به مشکلات آب شرب و فاضلاب اقدام لازم به عمل آورید.

نماینده مردم سنقر در تذکر دیگری به وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه عدم زیرساخت‌های مناسب ورزشی در سنقر و کلیایی گلایه جدی ورزشکاران مطرح کرده است، گفت: آقای وزیر، بی‌برنامگی آن وزارتخانه موجب شده در تراز انقلاب و مردم در این شهر نتوان به ورزش خدمت کرد، ورزشکاران برای رفتن به مسابقات ورزشی برای اجاره ماشین و هزینه‌ها باید التماس خیرین کنند و این برای آن وزارت خجالت آور است، فکر جدی  و چاره اندیشی کیند.

حسینی کیا در تذکر دیگری به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: به فریاد کشاورزان از گرانی کود و نهادهای دامی برسید، حمایت از کشاورزی با پایین بودن نرخ تضمینی گندم میسر نمی‌شود.کشاورزی را دریابید و با حمایت جدی و برنامه ریزی مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری.

وی همچنین تذکری به وزیر کشور داد و بیان کرد: نسبت به تعیین تکلیف استانداران باقی مانده اقدام فوری کنید، شما که اهل کار جهادی هستید این تعلل از این دولت بعید است، کار در استان ها تعطیل شده و معطل مانده است، اقدام فوری و جهادی می طلبد تا مدیران کارآمد و لایق در این کشور مستقر شوند و کارها با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400081209175
  • خبرنگار : 71594