فرماندار ساوه:

مربیان ورزشی، الگوی رفتاری ورزشکاران هستند

فرماندار ساوه: مربیان رشته های مختلف ورزشی، الگویی برای منش و رفتار ورزشکاران در میادین ورزشی هستند.

علی میرزایی شامگاه سه شنبه ۱۱ آبانماه در آیین تجلیل از مربیان ورزشی ورزش‌های همگانی، کوهنوردی و دوومیدانی که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مربی در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور ساوه  برگزار شد، اظهار کرد: مربیان ورزشی الگوی جوانان و ورزشکاران هستند و رفتار و منش آنها الگویی برای تربیت جسمی و روحی جوانان و ورزشکاران است.

وی با بیان اینکه مربیگری یک نوع شغل یا کار نیست بلکه نوع عشق و احساس برای تربیت ورزشکار است، افزود: مربیان رشته‌های ورزشی مایه مباهات و افتخار ورزش کشور هستند  و با حداقل امکانات و زیرساخت‌ها برای تربیت، آموزش و پیشرفت ورزشکاران تلاش می‌کنند.

فرماندار ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه وضعیت کرونا جامعه ورزشی را دچار خسران و آسیب کرد و فعالیت  بسیاری از اماکن ورزشی و تفرجگاهی مختل شد، افزود: کرونا سبک زندگی ما را حتی در حوزه آموزش تغییر داد اما مربیان ورزشی حتی در شرایط کرونایی با استفاده از ابزارهای آموزشی غیرحضوری و ترکیبی دست از آموزش برنداشتند.

وی افزود: ورزش از شاخصه‌های توسعه کشور است و جامعه ای در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می‌گیرد که به سلامت جسم و روح توجه داشته باشد

میرزایی با تاکید بر اینکه ساوه مهد ورزش است و مربیان این شهرستان در ترویج گفتمان ورزشی بین جوانان و نوجوانان اهتمام جدی دارند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و سرمایه انسانی جوان، مستعد و بالنده‌ای که در حوزه ورزش شهرستان ساوه وجود دارد می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مناسب و سرمایه گذاری با حمایت های لازم، شاهد درخشش بیشتر ورزشکاران غیور شهرستان در عرصه رقابت‌های ملی و بین‌المللی و میادین ورزشی بود.

به گزارش ایسنا، رییس اداره ورزش و جوانان گفت: شرایط کرونایی به ورزش، ورزشکاران و مربیان آسیب جدی وارد کرد و برای حمایت از جامعه ورزشی لازم است تا کار مربیان ورزشی به عنوان یک شغل محسوب شود.

سید محمد عبدی افزود: ورزش نقشی اثرگذار و انکارناپذیر در تمامی مراحل زندگی افراد دارد و به عنوان پدیده‌ای اجتماعی برای ارتقای ضریب سلامت جامعه ضروری است چراکه با تغذیه بهداشت جسمی و روحی شادابی خانواده‌ها و اجتماع را به همراه خواهد داشت.

رییس هیات ورزش‌های همگانی استان مرکزی نیز گفت: ساوه مهد ورزش همگانی و ورزش قهرمانی است و خاستگاه فوتبال و فوتسال بوده و قطب ورزش و صنعت کشور به شمار می‌رود.

نصراله نان‌بده افزود: هیات‌های ورزش همگانی در سراسر کشور در شرایط کرونایی یکی از هیات‌های پربار بودند و شادی و نشاط را در شرایط خاص به مردم هدیه کردند.

وی بیان کرد: کمیته ورزش صبحگاهی شهرستان ساوه یکی از مجموعه‌های برتر و موفق در هیات ورزش‌های همگانی استان است.

در این آئین از پیشکسوتان و مربیان ورزشی ورزش‌های همگانی، کوهنوردی و دوومیدانی و جمعی از ورزشکاران برتر با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400081209063
  • خبرنگار : 50212