کارگروه ساماندهی و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری سراوان تشکیل جلسه داد

جلسه کارگروه ساماندهی و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری شهرستان سراوان به ریاست شهسوار نصرتی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و با حضور بخشدار مهرگان، شهرداران و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ایسنا- شهسوار نصرتی ناهوکی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان سراوان مطالبی پیرامون مخاطرات زیست محیطی حیوانات ناقل بیماری بلاصاحب رها شده در سطح شهر و تأثیر آن بر بهداشت و درمان شهروندان ایراد کرد و افزود: می طلبد تمامی مسئولین دستگاه های اجرایی در حفظ و سلامت شهروندان از هیچ کوششی دریغ نورزند و قصوری در این زمینه از مسئولی پذیرفته نخواهد بود.

نصرتی در همین راستا به بیان خطر انتقال بیماری و بیماری های مشترک میان انسان و حیوانات بخصوص بیماری هاری اشاره کرد و گفت: عدم پیشگیری این مهم و سهل انگاری سبب بروز مشکلات بسیاری برای مردم و منطقه خواهد شد.

وی در همین راستا بر شناسایی و واکسناسیون سگ های خانگی  و آموزش نحوه برخورد افراد با سگ های مورد نظر و بیماری هاری تأکید کرد.

نصرتی در پایان سخنانش جمع آوری به موقع زباله های سطح شهرها و تعیین تکلیف و ساماندهی کشتارگاه دام شهرداری سراوان را در جهت جلوگیری و پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی برای مردم مورد مطالبه قرار داد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400081208770
  • خبرنگار : 50339

برچسب‌ها