یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

مسئولان از شفاف شدن دارایی‌های خود نباید هراسی داشته باشند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مسئولانی که باید امانت‌دار مردم باشند و خود را امین ملت می دانند نباید از شفاف شدن دارایی‌های خود هراسی داشته باشند.

حیدر علی حجتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره موضوع محرمانه ماندن یا عیان شدن اموال مسئولان، اظهار کرد: اصل نظام اسلامی و انقلاب بر مدار شفافیت بنا شده است به این معنا که یکی از اهداف مهم انقلاب این بود که هیچ چیزی از چشم مردم پنهان نماند و قانون اساسی هم بر این موضوع تأکید دارد.

وی افزود: چند مرتبه موضوع شفافیت اموال مسئولان در دوره‌های مختلف مطرح شده است و یک بام و دو هوا نباید با چنین امر مهمی برخورد شود. اینکه در یک زمان خاص مطرح شود که اموال مسئولان باید محرمانه باشد و در مقطع دیگر بگویند باید عیان و شفاف شود برخورد دوگانه‌ای است و باید در این باره وحدت رویه وجود داشته باشد.

عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان گفت: مردم باید در جریان مقدار اموال مسئولان قرار بگیرند تا اذهان عمومی دچار بی‌اعتمادی به حکومت نشود. البته شفافیت به این معنا نیست که اسرار خانوادگی و شخصی مسئولان فاش شود بلکه باید میزان دارایی‌های آنان قبل و بعد از منصب برای مردم مشخص باشد.

حجتی تصریح کرد: شفاف بودن اموال مسئولان یکی از روش‌های مبارزه مؤثر با فساد است. مسئولانی که باید امانت‌دار مردم باشند نباید از شفاف شدن دارایی‌های خود هراسی داشته باشند و به آسانی این موضوع را بپذیرند و میزان اموال خود را برای مردم بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس باید نمایندگان بحث شفافیت اموال مسئولان را پیگیری کنند چرا که افکار عمومی این امر را طلب می‌کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400081107840
  • خبرنگار :