واکسیناسیون کرونا در استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری‌ست

استاندار سمنان با تقدیر از مدافعان سلامت و همه عوامل مرتبط با درمان و واکسیناسیون گفت: میزان واکسیناسیون در این استان چه در دوز اول و چه دوز دوم، بالاتر از میانگین کشوری‌ست.

سیدمحمدرضا هاشمی در ستاد استانی مقابله با کرونا در دامغان اظهار کرد: باید پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون به صورت جدی در استان در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم به ایمنی جمعی برسیم.

وی با بیان اینکه شهرستان های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند ادامه داد: امروز هیچ‌ موضوعی برای ما در استان مهم تر از سلامت ‌مردم نیست و زمانی می‌توانیم برنامه‌ها،‌ جلسات و ‌محافل را برگزار ‌کنیم‌ که سلامت افراد با خطر مواجه‌ نشود.

استاندار سمنان با بیان اینکه همه ما در استان همواره مکلف به رعایت مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم افزود: از خیرین سلامت شهرستان دامغان و بازاریان که‌ تا به ‌امروز همراهی ‌مناسبی را با کادر درمان داشتند تقدیر می‌کنم.

هاشمی گفت: در بحث واکسیناسیون کرونا، ۸۶ درصد افراد واجد شرایط استان دُز اول و ۵۷ درصد دُز دوم را تا به امروز استفاده کردند که از میانگین ‌کشوری بالاتر هستیم و امیدواریم ‌تمامی افرادی در استان که شرایط دریافت واکسن را دارند از واکسن استفاده کنند.

استاندار سمنان تصریح کرد: اگر ما ۱۰۰ درصد جامعه را نیز واکسینه ‌کرده اما در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه و اهتمام ویژه نداشته باشیم، با گسترش و پیک کورونا مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به پرخطر بودن شرایط کرونایی در دامغان خاطرنشان کرد: جلسات کاربردی و عملیاتی در خصوص مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان دامغان توسط فرماندار به صورت روزانه و بسیار ویژه در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم با اقدامات موثر به وضعیت پایدار دست یابیم

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه در بحث تامین و حفظ سلامت مردم استان با هیچ شخصی تعارف نداریم اضافه کرد: با افرادی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص مقابله با ویروس کرونا اهتمام جدی ندارند، برخورد خواهیم ‌کرد.

وی گفت: در خصوص تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و همچنین طریقه اجرای آموزش در استان، بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پروش عمل کرده و تابع آن خواهیم بود.

استاندار سمنان از فرمانداران خواست: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در سطح ادارات و دستگاه های اجرایی باید به صورت ویژه مدیریت شود.

وی گفت: مدیریت ورودی بیمارستان ها و کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و پس از بستری بیماران، اقدامات پزشکی و درمانس مناسب و موثر  برای بیماران به کار گرفته شود تا انشالله شاهد فوت بیماری بر اثر ابتلا به کرونا نباشیم.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از پتانسیل بسیج، روحانیون، دهیاران و سایر ظرفیت های موجود در شهرستان دامغان برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص  رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون استفاده شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400081007510
  • خبرنگار :