استاندار سمنان:

حفاظت از اعتماد مردم بالاترین پدافند غیرعامل است

استاندار سمنان گفت: بالاترین پدافند غیرعامل، همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند، حفاظت از اعتماد مردم است که باید با کار و تلاش شبانه روزی در حوزه اجتماعی آن را حراست کرده و افزایش دهیم.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۹ آبان ۱۴۰۰ در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، ضمن تبریک این هفته، اظهار کرد: کارهای زیرساختی و زیربنایی توسط پدافند غیرعامل صورت می‌گیرد و در حوزه استان سمنان، در خصوص این مهم اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی افزود: علی‌رغم ‌پهناوری و وسعت استان سمنان، استان از یک امنیت پایدار برخوردار است که پدافند غیرعامل در تحقق این مهم و حفظ و حراست از آن نقش بسزایی دارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی پدافند غیرعامل، حفاطت از جان مردم و حوزه سایبری کشور است، خاطرنشان کرد: حفاطت از تاسیسات و تجهیزات زیرساختی داخل استان، از حوزه‌های بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید دقت ویژه در خصوص حفاظت و حراست از آن در برابر تهدیدات داشته باشیم.

وی بهترین راه تامین امنیت پایدار را تامین و تجهیز روستاها در حوزه‌های زیرساختی دانست و اظهار کرد: اگر ضمن فرآهم ‌نمودن زیرساخت‌ها در روستاها، خلق ثروت نیز صورت گرفته و ارائه خدمات پیش بینی شود، در آن صورت است که مهاجرت از روستاها اتفاق نیوفتاده و با سکونت روستاییان در روستاها، امنیت پایدار نیز محقق می‌شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: اقدام غیرمسلحانه در برابر تهدیدات، توجه به حوزه‌های زیست محیطی، کشاورزی، صنعتی، زیرساختی و آب، همواره توسط پدافند غیرعامل در دستور کار قرار داشته باشد.

هاشمی گفت: پدافند غیرعامل باید تهدیدات را بررسی و واکاوی کرده و با پیش‌بینی و ورود به موقع، فرصت سودجویی به افراد منفعت طلب و دشمنان نظام را ندهد.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود بر پیگیری و ساماندهی ساختار اداری پدافند غیرعامل و همچنین دغدغه و مسائل کارکنان این اداره کل تاکید کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400080906117
  • خبرنگار :