نماینده رزن:

نیازی به سرمایه گذار خارجی در استان همدان نداریم

نماینده مردم رزن گفت: به سرمایه گذار خارجی وبه سرمایه گذار خارج از استان نیاز نداریم و فراهم کردن زیرساخت‌ها موجب مرتفع شدن مشکلات و جذب سرمایه‌گذار بومی است.

حسن لطفی در شورای اداری اظهار کرد: ۲۵ بحران کشور را تهدید می‌کند که بحران آب یکی از این تهدیدات بوده و در تمام استان‌ها این بحران بیداد می‌کند و نمایندگان برخی از استان‌ها حتی برای این بحران با سایر نمایندگان جدال می کنند.

وی بحران بیکاری و  تنگدستی  را از دیگر بحران‌های در حال تهدید کشور دانست و افزود:بروکراسی پیچیده  که میراث نظام‌های قدیم بوده به ما رسیده و موجب شده کشور نتواند رشد کند.

لطفی در رابطه با هزینه‌های کشور خاطرنشان کرد:۸۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری و مابقی صرف هزینه ها ی عمرانی می شود که این امر نیز یک بحران به شمار می‌رود.

وی گفت: سازمان‌های تأمین اجتماعی ،صندوق بازنشستگی ،بانک‌ها و شهرداری‌ها و بنیادها باوجوداینکه ۶۰ درصد از اقتصاد کشور را در دست دارند به هیچ‌کس پاسخگو نیستند که باید این موضوع بررسی شود.

لطفی اضافه کرد:کشور ایران دارای ۱۱هزار و ۸۰ عنوان قانونی و ۱۲۰ قانون‌گذار بوده که به قطعاً تعدد قوانین موجب مشکلات می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باوجود چالش‌ها با برنامه‌ریزی درست می‌توان مشکلات را مرتفع کرد یادآور شد:ما در کشور مشکل پول و اعتبار نداریم بلکه ما  مشکل  برنامه و اجرای برنامه داریم.

لطفی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان رزن در چند سال اخیر دارای رشد بی‌سابقه‌ای بوده است افزود:سرمایه‌گذاری سازمان شستا در شهرستان در گزین رزن برای احداث بزرگ‌ترین گاوداری غرب کشور یکی از اقدامات بوده که انجام‌شده و زیرساخت‌های آن شروع‌شده است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی شهرک گلخانه عمان با ۲۶ قطعه و اشتغال‌زایی ۴۵۰ نفر،شهرک صنعتی رزن ،شهرک سلطان‌آباد ،بیمارستان رزن را از دیگر اقدامات انجام‌شده در شهرستان رزن طی چند سال اخیر برشمرد و تصریح کرد:با فراهم کردن زیرساخت‌ها نیازی به سرمایه‌گذار خارجی و یا سرمایه‌گذار خارج از استان نداریم و می‌توان با مهیاکردن زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار بومی اقدام کرد ضمن اینکه در حال حاضر بانک رفاه استان همدان دارای ۲۵ هزار میلیارد پول است.

لطفی بابیان اینکه  متأسفانه آمارهای ما در کلان کشور و استان همدان مبتنی  بر واقعیت جامعه نیست،گفت: در کلان کشوری وزارتخانه‌ها بر اساس برنامه واقعی برنامه‌ریزی نمی‌کنند و برنامه‌ریزی آنان بر اساس فرضیات است .

وی با اشاره به اینکه آمار زیربنای برنامه‌ریزی بوده و اگر آمار درست نباشد نمی‌توان برنامه‌ریزی  درست داشت و منابع مالی را تخصیص داد خاطرنشان کرد:از استاندار جدید می‌خواهیم بروکراسی را در استان همدان حل کند در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶  برای احیا قنوات در حال اخذ هستیم و تمام مراحل را طی کرده‌ایم که شش ماه است وزارت جهاد کشاورزی استان نمی‌تواند یک قرارداد برای آن تهیه کند و در مرحله نهایی در جا می‌زنیم.

لطفی گفت:ما نیازی به سرمایه‌گذار خارجی و نیز خارج از استان نداریم مسئولین کمک کنند زیرساخت‌های توسعه استان در شهرستان‌ها مبتنی بر آمارهای واقعی باشد چراکه این امر موجب سرمایه‌گذاری هم استانی‌هایمان خواهد شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400080604322
  • خبرنگار : 50037