دبیر هنری هنرواره خبر داد:

ارسال ۳۳۹ اثر به نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل»

دبیر هنری نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» از ارسال ۳۳۹ اثر به این هنرواره خبر داد.

ناصر صادقی ۲۷ مهرماه با اعلام این خبر افزود: ۱۸۲ اثر در بخش نستعلیق و ۱۵۷ اثر در بخش شکسته‌نستعلیق به دبیرخانه ارسال شده که بیشترین آثار به ترتیب از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و تهران است.

وی در خصوص داوری آثار افزود: باتوجه‌به کمیت، محتوای فنی و معیارهای هنری همچون استفاده بهینه از اصالت خوشنویسی به‌عنوان رویکرد اصلی هنرواره و توجه به ابعاد ابداعی و نوآورانه در ترکیب‌بندی نوشتار و ارائه زیبایی‌شناسانه و امروزی از متن شعر قید شده در فراخوان، مرحله اول و دوم بازبینی و داوری آثار انجام و نتایج مشخص شد.

صادقی با بیان اینکه ۷۵ اثر به بخش نمایشگاه هنرواره راه یافت، ادامه داد: اسامی هنرمندان راه‌یافته به نمایشگاه، همچنین تاریخ برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این هنرواره، باتوجه‌به شرایط بهداشت عمومی جامعه از نظر کرونا، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دبیر هنری نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» اضافه کرد: رضا امینی، ناصر صادقی و صفر گالشی اعضای هیئت داوران نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» آثار دریافت شده توسط دبیرخانه را در محل حوزه هنری استان اردبیل مورد قضاوت، نقد و بررسی قرار دادند.

به گفته صادقی، این هنرواره با رهنمودهای آیت‌الله عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و انتخاب شعر نظامی گنجوی شاعر بلندآوازه ایرانی با محتوای وطن‌دوستی و اتحاد ایرانیان شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: پس از انتشار فراخوان و اعلام موضوعات مرتبط با مضمون شعر و با نگاه ویژه به حفظ جایگاه و شأن میهن‌دوستی در شرایط خطیر امروز و همدلی ایرانیان در طول تاریخ، هنرمندان با ارسال ۳۳۹ اثر استقبال خوبی از هنرواره کردند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400072719568
  • خبرنگار :